آرشیو چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۳
صفحه آخر
۱۲

مرگ دلخراش 44 غیرنظامی سوری در تازه ترین حملات جنگنده های آمریکایی به رقه

جنگنده های ائتلاف آمریکایی ضد داعش با بمباران یک روستا در جنوب شهر «رقه»، 44 غیرنظامی را کشتند.

جنگنده های آمریکایی سه شنبه گذشته نیز مرتکب جنایت شدند و با بمباران روستای «رطله»، 44 شهروند سوری را کشتند. حضور ائتلاف آمریکایی ضد داعش در خاک سوریه، بدون اجازه دولت دمشق بوده و کلا، غیرقانونی است.

اوایل خرداد ماه جاری نیز جنگنده های ائتلاف آمریکایی با بمباران جنوب شرقی دیرالزور، 35 غیرنظامی از جمله شماری زن و کودک را کشته بودند.

ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضدداعش به صورت غیرقانونی و خارج از چارچوب شورای امنیت، اوت 2014 (مرداد 1393) تشکیل شده است. البته، از همان ابتدای تشکیل این ائتلاف، مشخص بود که هدف ائتلاف، نابودی داعش نیست، بلکه آمریکا از طریق این ائتلاف، به دنبال اهداف دیگری است. نابودی زیرساخت های سوریه یکی از این اهداف عنوان شده است.

خبرگزاری ایسنا نیز گزارش داده، جنگنده های آمریکایی در استان «حسکه» سوریه با بمباران منطقه «تل الشایر»، در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق، 12 عضو یک خانواده را کشتند.

روزنامه «نیویورک تایمز» هم طی گزارشی اعلام کرده، شمار غیرنظامیان سوری و عراقی که توسط جنگنده های آمریکایی طی چهار ماه گذشته و در طول ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» کشته شده اند، به طرز چشمگیری افزایش داشته است.