آرشیو پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

محکومیت انتخاباتی 3 فرماندار استان اصفهان به دلیل تبلیغات زود هنگام

مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: 3 نفر از فرمانداران استان اصفهان به دلیل تبلیغات زودهنگام و جانبداری در انتخابات محکوم به جزای نقدی بدل از حبس شده اند اما حکم های آنان هنوز اجرا نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد خسروی وفا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 166 پرونده تخلفات انتخاباتی در کل استان اصفهان تشکیل شده که از این تعداد 102 پرونده در حال رسیدگی است؛ 50 پرونده منع تعقیب یا برائت صادر شده، 10 پرونده محکومیت در دادگاه بدوی است، 4 مورد کیفرخواست صادر شده که پرونده های آن آماده ارسال به دادگاه است.

وی افزود: 3 نفر از 4 سارق مسلح پست بانک، طلافروشی و بانک مسکن به عنوان محارب و مفسدفی الارض شناخته شده و محکوم به اعدام شدند که بعد از ماه رمضان حکم اعدام آنان اجرا خواهد شد.

وی عنوان داشت: 2 نفر از عناصر ضد انقلاب که با عضویت در گروهی در فضای مجازی اقدام به عضوگیری از مردم می کردند، دستگیر شدند که پرونده آنان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه عده ای به اسم قاضی از مردم مبالغی را دریافت می کردند اضافه کرد: 190 پرونده با عنوان کار چاق کنی و کلاهبرداری در دستگاه قضایی استان اصفهان تشکیل شده که جرم 60 نفر از این 190 پرونده محرز بوده و بازداشت شده اند.

خسروی وفا از دستگیری باندهای صحنه سازی تصادف، سقط جنین، پول شویی و کلاهبرداری خبر داد و گفت: در سال گذشته 6 میلیون و 510 هزار متر مربع زمین از زمین خواران استان خلع ید شد. وی افزود: برگزاری جلسات حمایت قضایی از سرمایه گذاران باعث شد تا از تعطیلی 33 کارخانه در استان اصفهان و بیکاری بیش از 10 هزار نفر جلوگیری شود.