آرشیو پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۶
فن آوری
۸

آن سوی خبر

اعزام اولین سفیر فناوری به «دره سیلیکون»

امروزه شرکت های فعال در دره سیلیکون امریکا از وزن و اعتبار گسترده ای برخوردارند که همپا و چه بسا فراتر از بسیاری از کشورهاست و همین امر باعث انتصاب نخستین سفیر ملی فناوری توسط دانمارک شده است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری فزاینده این شرکت ها مانند گوگل، مایکروسافت، فیس بوک و...، وزیرخارجه دانمارک با هدف پیشرفت دیپلماسی این کشور در حوزه فناوری یا Techplomacy سفیری ویژه را برای فعالیت در دره سیلیکون که مهد شکل گیری و فعالیت شرکت های فناوری ایالات متحده است، منصوب کرده است. Casper Klynge وظیفه ایجاد روابط مستقیم بین کشور دانمارک و شرکت هایی مانند فیس بوک، اپل و... را بر عهده دارد. وی در مصاحبه ای در این مورد گفته است: ما برقراری روابط دیپلماتیک سنتی با دیگر کشورها و سازمان ها را ادامه می دهیم، اما به دنبال آغاز برقراری روابط با شرکت های بزرگ فناوری نیز هستیم. هدف ما کمک به دانمارک برای درک تاثیر تحولات سریع حوزه فناوری دیجیتال است تا منافع و ارزش های دانمارک تامین شود.

تلاش برای ممنوعیت تلفن هوشمند برای کودکان

مردم و مسئولان محلی در برخی ایالات امریکا در تلاش برای ممنوع کردن استفاده کودکان زیر 13 سال از گوشی های هوشمند هستند.

به گزارش خبرگزاری ها، مردم ایالت کلورادو قصد دارند با برگزاری انتخابات، محدودیت سنی برای خرید تلفن همراه توسط بچه ها وضع کنند تا جلوی استفاده از این ابزار را توسط آنان بگیرند. بر اساس پیشنهاد یاد شده از سال 2018 فروش گوشی های هوشمند به افراد زیر 13 سال در این ایالت ممنوع خواهد بود. حامیان این طرح نیاز به جمع آوری 300 هزار امضا از مردم محلی دارند تا بتوانند به این منظور انتخاباتی ایالتی برگزار کنند. در طرح یاد شده پیش بینی شده که فروشندگان گوشی های هوشمند حتما سن خریداران کم سن و سال را بپرسند و گزارش هایی ماهیانه نیز در این زمینه به اداره درآمد کلورادو تقدیم خواهد شد.فروشندگانی که از این قانون تخطی کنند، ابتدا اخطار می گیرند و در صورت تکرار تخلف 500 دلار جریمه خواهند شد.