آرشیو پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۴
اخبار کشور
۱۰

لاریجانی در دیدار نخست وزیر عراق: ایران وارد فاز جدیدی در مبارزه با تروریسم شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موشک هایی که به داخل پایگاه های داعش در سوریه زده شد، حامل این پیام بود که ایران وارد فاز جدیدی در مبارزه با تروریسم شده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: ایران هیچ وقت آلت دست کشورهایی نمی شود که هر روز به عناوین مختلف با تروریست ها بازی می کند و ما همیشه عراق را متحد صمیمی خود می دانیم و در مبارزه با تروریست در کنار آنان خواهیم بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مبارزه علیه تجزیه طلبی عراق بسیار مهم است و کلا ما این مسئله را برای کلیه کشورها امری خطرناک می دانیم و کشورهایی که از آن حمایت می کنند، این مشکل روزی دامنگیر خودشان خواهد شد.

وی نیروهای مردمی عراق را یکی از نقاط قوت برشمرد و تصریح کرد: این نیروها در این مدت توانسته اند تحت فرماندهی شما فعالیت موثری داشته باشند و کشورهایی که به این مسئله آگاهی دارند، سعی می کنند تا به تضعیف این نقطه قوت بپردازند.

رئیس مجلس گفت: تحرکات دیپلماتیک عراق اکنون ظرفیت خوبی پیدا کرده است و می تواندیک جریان قوی در منطقه باشد و امیدواریم تجلی این ساختار در انتخابات آینده پارلمان شما نمود پیدا کند.

لاریجانی اظهار داشت: موشک هایی که به داخل پایگاه های داعش در سوریه زده شد، حامل این پیام بود که ایران وارد فاز جدیدی در مبارزه با تروریسم شده است. همچنین در این دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: سفر ما به ایران تاکیدی دوباره بر روابط مستحکم میان دو کشور دوست و همسایه است که این دوستی به نفع ملت هر دو کشور و منطقه خواهد بود.

به گزارش تسنیم، حیدر العبادی افزود: ما هم اکنون در مرحله نابودی داعش به سر می بریم و در مبارزه با حملات تروریستی همیشه پیشقدم خواهیم بود و شعار ما مبارزه با داعش است، زیرا همان گونه که تاکنون نشان داده اند، آنها پایبند به هیچ دینی نیستند و اقدام اخیر آنان در پارلمان ایران به خوبی بیانگر این مسئله است.