آرشیو پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۶
جهان
۲۰

مهار حمله تروریستی در ایستگاه مرکزی قطار بروکسل

یک عامل انتحاری سه شنبه شب ایستگاه مرکزی قطار در بروکسل، با منفجر کردن جلیقه انتحاری خود پایتخت بلژیک را دستخوش شرایطی امنیتی کرد. به گفته پلیس، مظنون پیش از منفجر کردن جلیقه اش، انفجار کوچک دیگری را ترتیب داده بود که با شنیدن صدای آن، نیروهای پلیس موفق شدند وی را قبل از آنکه جلیقه خود را منفجر کند، از پای درآورند. این انفجار تلفات جانی در بر نداشت.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، سه شنبه شب صدای انفجار در ایستگاه مرکزی قطار در نزدیکی میدان گرند پلاس بروکسل شنیده شد. نیروهای پلیس حاضر در محل اندکی پس از این انفجار هنگام تخلیه ایستگاه قطار، به فردی با پیراهن سفید و شلوار جین مشکوک شدند و وی را که به نوشته روزنامه محلی «لیبر بلژیک» به نقل از نیروهای امنیتی، جلیقه انتحاری داشته اما موفق به انتحار نشده است، هدف گلوله قرار دادند. تحقیقات تکمیلی نشان داد صدای انفجاری که نخست به گوش رسید، ناشی از بمبی جاسازی شده در یک چمدان بوده است. چند رسانه بلژیکی هم به نقل از شاهدان گزارش کرده اند مرد جوان پیش از انفجار اولیه شعارهای مذهبی سر داده است.

گزارش برخی رسانه ها نیز حاکی از آن است که ساعتی پس از کشته شدن فرد مهاجم، صدای مهیب دیگری هم به گوش رسیده که مربوط به انفجار کنترل شده یک بمب به دست نیروهای امنیتی بود.

دادستانی بلژیک اعلام کرده که این حادثه را به عنوان یک رخداد تروریستی مورد بررسی قرار می دهد. شارل میشل، نخست وزیر بلژیک نیز صبح دیروز نشست فوق العاده ای در شورای امنیت ملی برگزار کرد.