آرشیو شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۵
صفحه آخر
۱۲

حملات مرگبار تروریستی به «کابل بانک» افغانستان 35 کشته و 75 مجروح برجای گذاشت

حمله مهاجمان مسلح به شعبه یک بانک در جنوب افغانستان، 35 کشته و 75 مجروح برجای گذاشت.

به گزارش تسنیم، شعبه «کابل بانک جدید» در شهر «لشکرگاه» استان «هلمند» افغانستان دیروز هدف انفجار خودروی بمب گذاری شده قرار گرفت و سپس، افراد مسلح نیز به سمت بانک یورش بردند و تیراندازی میان آنها و نیروهای پلیس محافظ بانک مدتی ادامه داشت.

طبق آمارهای اولیه، این انفجار و تیراندازی متقابل، جان 35 نفر را گرفته و 75 مجروح برجای گذاشته است. علت بالا بودن تلفات، حضور نظامیان ارتش افغانستان برای دریافت حقوق ماهیانه در محل بانک عنوان شده است. به همین خاطر، شمار زیادی از قربانیان و زخمی های این حادثه، سربازان و کارمندان بانک هستند.

برخی از اهالی لشکرگاه تعداد کشته شدگان را بیشتر از رقم اعلام شده ذکر می کنند. تا عصر دیروز هیچ گروه تروریستی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفت. گروه تروریستی طالبان معمولا در استان هلمند دست به حملات تروریستی می زنند. در همین حال، «هیبت الله آخوندزاده» رهبر طالبان افغانستان، طی پیامی که به مناسبت عید فطر صادر کرد، از آمریکا خواست درصدد افزایش نیرو در افغانستان برنیاید.

انفجار در کویته پاکستان

یک عامل انتحاری نیز دیروز خودروی مملو از مواد منفجره را به ساختمان پاسگاه پلیس در شهر «کویته» کوبید. این انفجار که در 300 متری کنسولگری کشورمان رخ داد، جان 12 نفر را گرفت و بیش از 25 مجروح برجای گذاشت.

هرچند هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است، ولی معمولا طالبان محلی در پاکستان دست به چنین حملاتی می زند.