آرشیو شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۵
شهرستان ها
۷

وزیر نیرو خبر داد: بهره مندی 400 روستای سیستان و بلوچستان از آب سالم

وزیر نیرو گفت: به زودی بیش از 400 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان با اجرای شبکه آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

حمید چیت چیان در جلسه مدیران استانی وزارت نیرو در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سرمایه گذاران خارجی آمادگی سرمایه گذاری در صنعت برق در زاهدان را دارند، که با احداث نیروگاه های جدید مشکل مردم استان سیستان و بلوچستان به زودی حل می شود.

وی گفت: به زودی یک نیروگاه بادی با سرمایه گذاری دولت در استان اجرا می شود و علاوه بر این دو نیروگاه بخار ایرانشهر و چابهار نیز اجرایی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان انرژی های تجدیدپذیر آمادگی دارد تا یک نیروگاه 50 مگاواتی بادی و یک نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی را با هزینه خود احداث کند.

وی با اشاره به اینکه 21 سرمایه گذار بخش خصوصی مجوز احداث نیروگاه بادی در منطقه «میل نادر» سیستان را دریافت کرده اند، افزود: در مجموع یک هزار مگاوات برق از طریق این نیروگاه های بادی تولید می شود.

وی تصریح کرد: ایجاد 20 مگاوات نیروگاه پراکنده در 25 نقطه استان سیستان و بلوچستان ضروری است.

چیت چیان با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش دمای بی سابقه در سیستان و بلوچستان و ضرورت آبرسانی به یک هزار و 300 روستای جنوب استان که با تانکر آبرسانی می شوند، اظهار داشت: 130 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل این روستاها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال جاری 100 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته، خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به ضرورت تقویت سدهای استان مبلغ 150 میلیارد تومان برای تکمیل سد «ماشکید اولیا» در جنوب سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: با اجرای شبکه آبرسانی در پایین دست سدهای «پیشین» و «شیرگواز» در جنوب استان به زودی بیش از 400 روستای این منطقه از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.