آرشیو شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۵
شهرستان ها
۷

دادستان اهواز: سهامداران موسسه آرمان ممنوع الخروج شدند

دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: برای صیانت و حفظ حقوق مردم، به موضوع سپرده گذاری در موسسه اعتباری توسعه (آرمان سابق) ورود کرده و در نخستین گام سهامداران اصلی این موسسه را با وجودی که شکایتی از آنان نشده بود ممنوع الخروج کردیم.

عباس حسینی پویا با بیان اینکه موسسه اعتباری توسعه (آرمان سابق) یک مشکل ملی است و بانک مرکزی بر اساس قانون و وظیقه ذاتی خود برای حل نگرانی های سپرده گذاران باید به صورت جدی به این موضوع ورود کند افزود: براساس بررسی های به عمل آمده خوزستانی ها بیش از 25 هزار میلیارد ریال در این موسسه سپرده گذاری کرده اند و در مقایسه با سایر استان ها، بیشترین آسیب را دیده اند.

وی گفت: دستگاه قضایی به تنهایی نمی تواند مشکل سپرده گذاران این موسسه را حل کند چون صرف رسیدگی قضایی به این مسئله، احتمال اینکه مردم به حق و حقوق خود نرسند را زیاد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان افزود: با هماهنگی استانداری از موسسه آرمان خواسته شد شعب این موسسه باز بوده و پاسخگوی سوال ها و ابهامات مردم باشند تا آنان کمتر دچار استرس و دل نگرانی شوند.

حسینی پویا تاکید کرد مسئله ای به این مهمی و پیچیدگی در یک شب حل نمی شود و نیازمند زمان و مدیریت است ولی در عین حال نگرانی ها و مطالبه مردم را به بانک مرکزی منعکس کرده ایم.

حسینی پویا به نگرانی خود از تخلیه زباله های مراکز غیربیمارستانی و مطب های خصوصی در حاشیه کارون در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: رسانه ها به این مسئله ورود کردند و دادستانی به محض اطلاع از این مسئله کارگروهی را برای بررسی این مسئله تشکیل داد و مقرر شد ضمن جمع آوری زباله های عفونی در حاشیه کارون این گونه زباله ها در مبدا تفکیک شود و شهرداری موظف شد سلول های جداگانه ای برای دفع بهداشتی این گونه زباله های خطرناک تعریف و عملیاتی کند.