آرشیو شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۵
شهرستان ها
۷

تدبیرهای مقطعی، تیشه ای بر ریشه گروه ملی صنعتی فولاد ایران

جمعی از کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران خواستار بررسی و رسیدگی ریشه ای مشکلات این مجتمع بزرگ فولادی کشور توسط مسئولان شدند.

اهواز- خبرنگار کیهان: جمعی از کارکنان این شرکت در گفت وگو با خبرنگار کیهان اذعان داشتند: از ابتدای سال 94 به دلیل مشکلات مالی، این بنگاه عظیم فولادی به بانک ملی شیب نزولی تولید در این شرکت کلید خورد به طوری که در سال 94 حدود 500 هزار تن و سال 95 حدود 250 هزار تن حجم تولیدات این مجتمع بود. در سه ماهه نخست سال 96 نیز 50 هزار تن تولید داشته است. این واحد بزرگ تولیدی- صنعتی با 3100 نیروی کار چندین ماه است که حقوق و دستمزد کارکنان خود را پرداخت نکرده و به کلیه سازندگان، فروشندگان و... بدهکار است.

آنان معتقدند: آنگونه که از ظواهر امر پیداست بانک ملی هیچ اقدامی در جهت بهبود وضعیت تولید این کارخانه انجام نداده. قبل از انتخابات مقداری از حقوق عقب افتاده ما را پرداخت کردند و استاندار برای بازدید به شرکت آمده اما دوباره روز از نو، روزی از نو و ماییم و چند ماه حقوق عقب افتاده.

کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران تاکید دارند: فقدان مدیریت قوی و مستقر در شرکت، فقدان سرمایه لازم و ضعف در بازاریابی دست به دست هم داده تا نفس این بنگاه بزرگ اقتصادی به شماره بیفتد. با این اوصاف تعطیلی این شرکت در سال اشتغال و تولید ملی دور از انتظار نیست.

مجموعه کارخانجات گروه ملی صنعتی فولاد ایران از بنگاه های بزرگ استان خوزستان با قدمتی 50 ساله و چهارمین تولیدکننده محصولات فولادی کشور با تولید سالانه یک میلیون و 300 هزار تن محصول نهایی بود که بعد از افشای فساد بزرگ مالی مدیریت این مجموعه در سال 90 و مشکلاتی که متعاقب آن گریبان این شرکت را گرفت مدیریت آن به دادستانی واگذار شد و تا سال 93 نیز به هر شکل ممکن در حال تولید بود و حتی چندین رکورد نیز در این راستا کسب کرد.