آرشیو شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۵
ورزشی
۹

تیم وزنه برداری جوانان ایران قهرمان جهان شد

تیم وزنه برداری ایران با وجود قرار گرفتن در جایگاه ششمی در رده بندی مدالی، برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی رقابت های جهانی را از آن خود کرد.

رقابت های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان ظهر دیروز در توکیو ژاپن به پایان رسید و تیم ایران توانست با کسب 423 امتیاز برای دومین سال پیاپی قهرمان این مسابقات شود.تیم هشت نفره جوانان ایران در این مسابقات موفق به کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز توسط رضا بیرالوند، علی داودی و رحمان اورامه شد و از نظر مدالی در جایگاه ششمی قرار گرفت.

در بخش مردان 157 وزنه بردار و در بخش بانوان108 وزنه بردار(265 شرکت کننده) از 50 کشور در این دوره از مسابقات حضور داشتند. رده بندی نهایی این مسابقات به شرح زیر است:

رده بندی تیمی:

1- ایران 423 امتیاز (8 وزنه بردار)

2- ژاپن 394 امتیاز (8 وزنه بردار)

3- چین 391 امتیاز (7وزنه بردار)

رده بندی مدالی:

1- چین 5طلا، 1 نقره و 2 برنز

2-کلمبیا 3طلا، 2 نقره و 2 برنز

3- ازبکستان 3طلا، 2نقره

6- ایران 2طلا، 2 نقره و 2برنز

امید به آینده درخشان تیم جوانان

در پایان این مسابقات علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: تیم جوانان بسیار پرتلاش ظاهر شدند. مطمئنم این جوانان با کمک مسئولان ورزش و همچنین پشتکار خودشان، در میادین آینده نیز بتوانند مدال های خوشرنگی را برای ایران به ارمغان آورند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: تا پیکارهای جهانی و المپیک آینده، کار بسیار زیادی خواهیم داشت، اما حتما این جوانان در صورت حمایت حرف های زیادی برای گفتن در مسابقات آتی خواهند داشت. مرادی در پایان با اشاره به کسب مدال طلای سنگین وزن جهان توسط بیرالوند گفت: بیرالوند بسیار خوب و با انگیزه وزنه زد. او با این مدال، هم مزد زحماتش را گرفت و هم دل مردم ایران را شاد کرد.