آرشیو شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۵
اخبار کشور
۱۰

از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران، عملیات احداث 3 پست اسکله نفتی در مجتمع بندری شهید رجایی آغاز شد

عملیات ساخت 3 پست اسکله ویژه صادرات فرآورده های نفتی برای پهلوگیری شناورهای 100 هزار تنی در مجتمع بندری شهید رجایی از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هرمزگان آغاز شد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور در این مراسم گفت: این طرح شامل سه پست اسکله نفتی از نوع شمع و عرشه با هدف افزایش صادرات فرآورده های نفتی با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود.

محمد سعیدنژاد، هزینه پیش بینی شده اولیه پیمان ساخت سه پست اسکله به همراه احداث پل دسترسی، خطوط انتقال به آنها و احداث راه دسترسی و خطوط انتقال تا ابتدای پل دسترسی را در مجموع 164 میلیارد تومان ذکر کرد. وی، مدت در نظر گرفته شده برای احداث این طرح را 24 ماه عنوان و از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(قرب نوح) به عنوان پیمانکار آن نام برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، هدف از احداث این سه پست اسکله را صادرات سالانه 34 میلیون تن فرآورده نفتی شامل بنزین، گازوئیل، نفتا، میعانات گازی، نفت کوره و سوخت شناورها عنوان کرد که درصد بالای آنها در پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بندرعباس تولید می شود.

عملیات اجرایی مونتاژ 15 دستگاه تجهیزات استراتژیک کانتینری ساخت صنایع داخلی از دیگر برنامه هایی بود که همزمان با سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به بندرعباس در مجتمع بندری شهید رجایی آغاز شد.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان نقطه اصلی کریدور شمال جنوب و دسترسی به آزادراه و راه آهن در مجاورت 3 پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، پالایشگاه نفت بندرعباس و گاز سرخون و قشم قرار دارد و قرار است سالانه بخشی از فرآورده های تولیدی آنها از طریق این مجتمع بندری صادر شود.