آرشیو چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۸۹۷
اقتصاد
۴

اخبار

پای آب بسته بندی وارداتی به ایران باز شد

ایسنا: با صدور مجوز برای واردات آب های بسته بندی آشامیدنی، درحال حاضر محصولات فرانسوی با قیمت 15 تا 20 هزار تومان در بازار عرضه شده است. پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان آب های معدنی و آشامیدنی با اشاره به اینکه به تازگی چند شرکت برای اخذ مجوز قانونی به منظور واردات آب های بسته بندی به ایران اقدام کرده اند، اظهار کرد: با توجه به قیمت بالا، تولیدکنندگان داخلی از واردات این محصولات به داخل کشور استقبال می کنند چراکه وقتی مشتری آب بسته بندی داخلی را با محصول وارداتی مقایسه می کند و متوجه می شود که چه تفاوت فاحشی با وجود کیفیت یکسان بین محصول داخلی و خارجی وجود دارد، قطعا از تولید داخلی استقبال خواهد کرد.

آمادگی بانک های آلمان برای تامین اعتبار پروژه های اقتصادی ایران

وزیر دارایی آلمان با تاکید بر افزایش همکاری های بانکی ایران و آلمان از آمادگی بانک های این کشور برای تامین اعتبار پروژه های اقتصادی ایران خبر داد. به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر دارایی آلمان دیدار و گفت وگو کردند. در این دیدار شویبله وزیر دارایی آلمان بر اجرای برجام تاکید و از همکاری های بانکی با کشورمان استقبال کرد.

کاهش 6.9درصدی سرمایه گذاری در بخش مسکن

ایسنا: سرمایه گذاری در بخش مسکن در فصل پاییز سال 1395 نسبت به فصل مشابه سال قبل از آن 6.9 درصد کاهش یافته است. بررسی روند کل سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش مسکن از سوی بخش خصوصی در مناطق شهری کشور به قیمت جاری بر اساس اطلاعات منتشرشده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که سرمایه گذاری از بهار سال 1393 روند نزولی به خود گرفته به طوری که در فصل پاییز سال 1395 نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال قبل، سرمایه گذاری در بخش مسکن به ترتیب حدود 19 و 6.9 درصد کاهش یافته است. این در شرایطی است که سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق شهری (ساختمان های شروع شده) در فصل پاییز سال 1395 نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال قبل، به ترتیب حدود 58.2 و 22.9 درصد کاهش داشته است.