آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۳۸۴۱
ورزش
۱۵
ورزش ایران

یک شکست سنگین دیگر برای تکواندو

ایران در جایگاه ششم رده بندی مدالی

در روز پنجم مسابقات جهانی تکواندو، سجاد مردانی نماینده وزن 87+ کیلو گرم ایران در مرحله یک چهارم نهایی برابر چوماهاما از بریتانیا 14 بر یک شکست خورد و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند.

مردانی پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف هینو تیمو از فنلاند رفت و با نتیجه 11 بر 6به برتری رسید. وی در دور سوم و دیداری نفسگیر رو در روی روسلان ژوپاروف از قزاقستان رفت و با نتیجه 8 بر 6 و در راند طلایی به پیروزی رسید و به جمع هشت نفر پایانی راه یافت.

اما مردانی در مرحله یک چهارم نهایی 14 بر یک مغلوب ماهاما چو از بریتانیا شد و ملی پوش ایران با یک شکست سنگین از دور رقابت ها کنار رفت. مردانی در المپیک ریو هم به همین حریف باخته بود. ماهاما در المپیک ریو به مدال نرسید و پنجم شد.

به این ترتیب پرونده تیم ملی تکواندو ایران در پایان روز پنجم بدون کسب مدال بسته شد.

در سایر مسابقات دیروز، سعید رجبی در وزن 87 - کیلوگرم برابر ولادیسلاو لارین از روسیه شکست سنگین 20 بر 4 را متحمل شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

رجبی در دیدار قبلی خود رافائل آلبا از کوبا و دارنده مدال طلا و نقره قهرمانی جهان در سال های 2015 و 2016 را 14 بر 10 شکست داده بود.

همچنین زهرا پوراسماعیل، نماینده وزن 73 – کیلوگرم ایران در نخستین مسابقه خود توانست ساندرا وانگاس از کلمبیا را هشت بر سه از پیش رو بردارد اما در مرحله بعدی به مصاف رشمی کینگ از هلند رفت و 15 بر 2 شکست خورد تا دیگر حذف شده ایران باشد.

تیم ملی ایران با کسب یک مدال نقره و یک برنز توسط آرمین هادی پور و مسعود حجی زواره در جایگاه ششم رده بندی مدالی قرار دارد.

کره جنوبی با سه مدال طلا در رده نخست ایستاده و روسیه، صربستان و ترکیه هم با کسب یک مدال طلا در رده های بعدی قرار دارند.