آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۸
جهان
۶

چهره ها و نظرها

آمریکا مقصر اوضاع بد امنیتی در افغانستان است

رئیس جمهور سابق افغانستان، واشنگتن را مسئول اوضاع بد و متشنج امنیتی کشورش دانست.

به گزارش ایسنا، حامد کرزای، در مصاحبه با تلویزیون چاینا گلوبال گفت: در ابتدا، تمامی مردم کشور از حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان حمایت کردند اما از زمانی که آنها وارد منازل افغان ها شدند و روستاهای ما را بمباران کردند، حمایت ما را از دست دادند. آمریکا تمرکز خودش را روی اهداف تروریستی و مقابله با آنها و تامین امنیت کشور، از دست داده است.

وی افزود: تامین امنیت و ثبات در افغانستان دستورکار اصلی آمریکا نیست. داعش در زمان حضور آمریکا در کشور رشد کرده است.

کرزای اضافه کرد: افغانستان به یک استراتژی کامل شامل همکاری منطقه ای نیاز دارد چون اقدامات ضدتروریسم یک همکاری جهانی است. به همین دلیل افغانستان از کارهایی که چین برایش انجام داده، سپاسگزار است. رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد: چین همکاری های اقتصادی، سرمایه گذاری و امنیت در افغانستان را ارتقا داده است. آنها به دنبال صلح در کشور ما هستند.

رئیس جمهور برزیل توانایی اداره کشور را ندارد

خبرگزاری پرنسا لاتینا گزارش داد: «لوئیس لولا داسیلوا» رئیس جمهور قبلی برزیل گفت «میشل تمر» رئیس جمهور فعلی این کشور توانایی اداره برزیل را ندارد.

به گزارش این خبرگزاری کوبایی، داسیلوا افزود: بهترین گزینه این است که میشل تمر خواستار برگزاری انتخابات جدید شود تا به این ترتیب برزیل بتواند به صلح و دموکراسی ای که نیاز دارد، دست یابد.

لولا داسیلوا ضمن تاکید بر دفاعش از برگزاری انتخابات فوری در این کشور اضافه کرد: پس از کودتای پارلمان دستگاه قضایی علیه «دیلما روسف» رئیس جمهور گذشته برزیل اوضاع بدتر شد. این اظهارات لولا داسیلوا در حالی مطرح شده است که میشل تمر، رئیس جمهور برزیل با اتهام فساد مواجه شده است.