آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۸
سیاسی
۲

پاسخ مجلس به طرح تحریمی سنای آمریکا

حمایت 1000 میلیارد تومانی از صنایع موشکی

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان این که اختصاص هزار میلیارد تومان به صنایع موشکی در طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا پیش بینی شده است، گفت: این طرح هفته آینده به مجلس ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کاظم جلالی با بیان این که این طرح 17 ماده و ده بخش دارد، افزود: در بخش نخست، دلایل ارائه طرح با توجه به رفتار مخاطره آمیز آمریکا در منطقه و سیاست های خصمانه این کشور بر ضدایران آمده است.

وی گفت: در بخش دوم تعریف ها و در بخش سوم تدوین راهبرد و این که دولت موظف است هر شش ماه راهبرد جامعی برای مقابله با تهدیدهای آمریکا و اعمال تروریستی این کشور تدوین کند، پیش بینی شده است.

جلالی افزود: اقدامات لازم ضد گروه های تروریستی و حامیان آنها، ایجاد شعبه ویژه ای در قوه قضاییه برای محاکمه تروریست ها، تهیه فهرست جامع و به روز از گروه های تروریستی، اقدام لازم درباره رفتار نقض حقوق بشری آمریکا و مشخص شدن مجازات ها در این زمینه علیه آمریکا، جزو بخش های بعدی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکاست.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان این که در بخش هفت این طرح بر حمایت از نیروهای مسلح کشور تاکید شده است، گفت: در این بخش دولت مکلف شده است هزار میلیارد تومان برای گسترش فعالیت های موشکی و مقابله با تروریسم و هزار میلیارد تومان به نیروی قدس اختصاص دهد.

وی افزود: در بخش هشت این طرح، تکلیف هایی برای دولت از جمله وزارت اقتصاد پیش بینی شده است که از جمله آنها اولویت مبادلات اقتصادی با کشورهایی است که در موضوع دفاعی با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کنند و رابطه اقتصادی با آمریکا ندارند.

جلالی گفت: در بخش 9 بر حمایت از اتباع ایرانی و تهیه فهرستی از زندانیان ایرانی که به دلایل واهی نقض تحریم ها در آمریکا زندانی شده اند، برای ارائه به شورای عالی امنیت ملی و اقدامات لازم برای رهایی آنها تاکید شده است.

وی اضافه کرد: در بخش پایانی، لزوم همکاری های بیشتر دستگاه های امنیتی کشور با یکدیگر آمده است.