آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۸
سینما
۱۲
سینمای جهان

شگفتی سازی منفی سلمان خان در جدول گیشه

برخلاف انتظار تحلیلگران اقتصادی سینما، «تیوبلایت» فیلم تازه سلمان خان نتوانست در جدول گیشه نمایش رکورد تازه ای را به نام خود ثبت کند.

درام جنگی دوره ای این خان بزرگ بالیوود در چهار روز اول نمایش خود در سینماهای هند، موفق به فروشی 127 کروری شد. با وجود موفقیت نسبی فیلم، اهل فن آن را رقم خوبی برای فیلمی از سلمان خان نمی دانند. این فیلم به مناسبت جشن ها و تعطیلی عید فطر روی پرده سینماهای هند رفت و بسیاری عقیده داشتند غوغایی در جدول گیشه نمایش به پا خواهد کرد. اهل فن چشم انتظار یک افتتاحیه بالای 150 کروری برای تیوبلایت بودند. فیلم در شرکت فیلمسازی خود سلمان خان و با هزینه ای صد کروری (حدود 16 میلیون دلار) تهیه شده است.

منتقدان سینمایی که فیلم مورد پسندشان واقع نشده، از آن به عنوان یک کار پرفروش اسم می برند. اما افتتاحیه فیلم حتی طرفداران بازیگر را هم راضی نکرده است.

کبیر خان دوست صمیمی سلمان، فیلم را با نگاهی به داستان فیلم هالیوودی «بچه کوچک» (2015) کارگردانی کرده است. در داستان فیلم که در ایام جنگ هند و چین در سال 1962 اتفاق می افتد، سلمان نقش یک جوان مهربان و ساده دل را به عهده دارد. او برای پیدا کردن برادر سربازش (با بازی سهیل خان برادر کوچک تر خود سلمان) راهی کشور چین شده و با حوادثی روبه رو می شود.

ژو ژو بازیگر چینی در نقش کاراکتر اصلی زن فیلم ظاهر شده و شاهرخ خان هم به عنوان بازیگر مهمان، در سکانسی از آن حضور دارد. چهار فیلم قبلی سلمان در جدول گیشه نمایش با موفقیت های کلان روبه رو شده و فروشی بالای 200 کرور را به نام خود ثبت کردند. اما بعید به نظر می رسد کار تازه اش بتواند به چنین فروشی دست پیدا کند.

سلمان خان دعوت گفت وگو با مجلات سینمایی و شبکه های تلویزیونی را رد کرده و گفته می شود ناموفق بودن فیلم، عامل اصلی این تصمیم گیری است.