آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۸
ورزش ایران
۱۰

لیگ دوگانه بانوان؛ کیلومترها دورتر از مردان

چندی پیش اعلام شده بود لیگ ورزش دوگانه بانوان (دو و دوچرخه سواری) برای نخستین بار راه اندازی می شود. خبر مهمی بود چون بعد از گذشت سال ها که بانوان دوگانه به سالی یک بار برگزاری مسابقات قهرمانی در ایران اکتفا کرده بودند، می خواهند لیگ برتر را تجربه می کنند.

برای این لیگ هشت تیم اعلام آمادگی کرده اند. محمدعلی صبور رئیس فدراسیون ورزش سه گانه می گوید: متاسفانه فدراسیون سه گانه پایگاه ثابت قهرمانی ندارد و در دو بخش (آقایان و بانوان) سرگردان است. با این که در طول سال، یک مسابقه برای بانوان برگزار می شد، اما همین مسابقه رایزنی های زیادی داشت؛ زیرا بسیاری از استان ها زمینه اجرایی شدن این مسابقات را نداشتند و بعضا با مخالفت های مسئولان استانی روبه رو می شدند. برای حل این معضل اساسی، فدراسیون سه گانه در صدد راه اندازی پایگاه ثابت قهرمانی است.

با وجود استقبال گسترده بانوان از برگزاری مسابقات سه گانه، فدراسیون می خواهد این رقابت ها را به هر شکل ممکن در مکانی که تا چند کیلومتری آن مردی نباشد برگزار کند. صبور می گوید: خوشبختانه بانوان ورزشکار به خودکفایی رسیده اند و نیازی به داور یا افراد فنی و اجرایی از بخش آقایان ندارند. همان گونه که شرایط حضور شیرین گرامی را با لباس مطابق با قوانین جمهوری اسلامی فراهم و حمایتش کردیم قطعا برای حضور بانوان ایران در مسابقات برون مرزی سه گانه تمهیداتی می اندیشیم.