آرشیو شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۸۹۹
سیاست
۲

علی لاریجانی در گفت و گو با «سی ان ان»: کمک ایران نبود بغداد سقوط می کرد

ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا ادعای مبارزه با داعش می کند و این یک لفاظی است؛ زیرا به دیگر تروریست ها کمک می کند و این مسیر برای آمریکا مفید نخواهد بود. دکتر علی لاریجانی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی CNN در سئول پایتخت کره جنوبی، در پاسخ به سوالی پیرامون قانون ممنوعیت سفر اتباع برخی کشورها به آمریکا اظهار کرد: «در صحنه بین المللی به یک دیپلماسی خلاق نیاز داریم نه یک دیپلماسی ماجراجویانه، ایجاد ممنوعیت سفر برای اتباع برخی کشورها دیپلماسی خلاق نیست بلکه اقدامی واپس گرایانه است و آنها مسئله مبارزه با تروریسم را بهانه ای برای این کارها قرار داده اند».

وی افزود: «تروریست ها در منطقه بیداد می کنند ولی برخورد جدی از سوی آمریکا با آنها مشاهده نکرده ایم. آمریکا ادعای مبارزه با داعش می کند این یک لفاظی است؛ زیرا به دیگر تروریست ها کمک می کند و این مسیر برای آمریکا مفید نخواهد بود. تروریست ها در هر جایی که بتوانند اقدام می کنند».

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «ایجاد ممنوعیت برای سفر اتباع برخی کشورها باعث سرکوب اقدامات تروریستی نمی شود»، افزود: بیشتر از آنکه این اقدام مبارزه با تروریسم باشد، یک ژست است، از طرف دیگر باید توجه داشت که تروریست ها با پاسپورت عادی سفر نمی کنند و در نتیجه می توان گفت ایجاد چنین محدودیت هایی برای اتباع برخی کشورها تاثیری در جلوگیری از اقدامات تروریستی نخواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «تعداد زیادی از برنامه های تروریست ها برای انجام عملیات در ایران خنثی شده است»، گفت: در کارهای تروریستی ممکن است آنها از رخنه ای استفاده کنند، ولی آن چیزی که اهمیت دارد این است که تروریست ها می خواستند تعداد زیادی عملیات انجام دهند که از آنها جلوگیری شد».

وی در پاسخ به این سوال که از تکرار عملیات های تروریستی نمی ترسید؟ گفت: «ترسی نداریم؛ زیرا سیستم های امنیتی ایران اشراف اطلاعاتی خوبی دارند و ما هم مراقبت می کنیم؛ همچنان که آمریکا و اروپا مراقبت می کنند».