آرشیو شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۹
شهرستان ها
۷

نیاز مناطق حاشیه نشین سیستان و بلوچستان به 67 مدرسه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 67 مدرسه در نقاط حاشیه نشین شهرهای استان نیاز است که هنوز تعیین تکلیف نشده و سازمان برنامه و بودجه و شورای برنامه ریزی باید در مورد تامین اعتبار آنها اقدام کنند.

باقر کرد در جلسه ستاد بازآفرینی و پایدار شهری استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: 67 مدرسه در نقاط حاشیه نشین شهرهای استان نیاز است که هنوز تعیین تکلیف نشده و سازمان برنامه و بودجه و شورای برنامه ریزی باید در مورد تامین اعتبار آنها اقدام کنند.

وی افزود: از مجموع 61 مدرسه در حال ساخت در 5 شهر استان، 32 مدرسه که 52 درصد کل پروژه ها را تشکیل می دهد متعلق به حاشیه شهر است و با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تاکید استاندار در رابطه با تخصیص 30 درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی استان به امر حاشیه نشینی، گفت: ناهماهنگی در تخصیص اعتبارات به امر حاشیه نشینی باید در شورای برنامه ریزی ساماندهی شده و این میزان اعتبار از سوی دستگاه های اجرایی برای برطرف کردن مشکلات حاشیه نشینی هزینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: در راستای طرح تحصیل کودکان حاشیه نشین، 49 هزار کودک بازمانده از تحصیل جذب کلاس های درس شده اند که قریب 40 هزار کودک ساکن مناطق حاشیه نشین هستند.

علیرضا نخعی افزود: از این تعداد، 18 هزار کودک فاقد شناسنامه و یا از اتباع بیگانه هستند. کودکان اتباع بیگانه و فاقد شناسنامه می توانند برای تحصیل در مدارس ثبت نام کنند.