آرشیو شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۸۹۹
اقتصاد
۴

خبر

واگذاری ماشین سازی تبریز قطعی است

ایسنا: رئیس سازمان خصوصی سازی، واگذاری ماشین سازی تبریز را قطعی دانست. علی اشرف عبدالله پوری حسینی اظهار کرد: شرکت ماشین سازی تبریز دو سال پیش، از سوی دولت واگذار شده بود و اکنون نیز واگذاری این شرکت از طریق صندوق بازنشستگی فولاد به بخش خصوصی قطعی شده است. وی ادامه داد: پس از ابلاغ قرارداد، هویت اصلی خریدار این شرکت به مردم اعلام خواهد شد.

دولت در حال پیگیری دریافت پول صادرات پتروشیمی از چین است

ایرنا: معاون وزیر نفت با بیان اینکه در صادرات پتروشیمی به چین مشکلی نداریم و فقط، مشکل در موضوع پرداخت پول ناشی از صادرات است، گفت: این مسئله به جایی رسیده که مقامات ارشد دولت های دو کشور باید درباره آن مذاکره کنند.مرضیه شاهدایی درباره صادرات محصولات پتروشیمی و مشکلات مربوط به دریافت پول صادرات به چین، بیان کرد: ما تمهیداتی را اجرا کرده و جلساتی را در این باره برگزار کرده ایم. دولت نیز در حال پیگیری این مسئله بوده و از سفیر چین نیز توضیحات لازم خواسته شده است. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: قرار شده، برای رفع این مشکل، با وزیر اقتصاد چین نیز مذاکراتی انجام شود.

کشتی رانی ایران به عضویت موسسه رده بندی بی.وی درآمد

مانا: کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران، با حضور در شوراهای تصمیم گیری بین المللی و عضویت در موسسه رده بندی بی.وی (B.V) پاریس، موفقیت دیگری را پس از برجام رقم زد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دریایی ایران (مانا)، پس از اجرائی شدن برجام حضور کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران در فرایند شوراهای تصمیم گیری بین المللی بسیار حیاتی و مهم به حساب می آید که این شرایط اکنون فراهم شده است.

ابلاغیه جدید جهانگیری

بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی، سازمان امور مالیاتی مکلف به ایجاد ترتیبی برای صدور برگ مالیات قطعی بر اساس اظهار نامه تسلیمی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط شد.