آرشیو شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۱
اقتصادی
۵

تقوی نژاد: مالیات <علی الراس> حذف شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از حذف شیوه علی الراس از نظام مالیاتی برای جلوگیری از اعمال سلیقه ماموران مالیاتی خبر داد.

به گزارش شادا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست شورای هم اندیشی دولت و بخش خصوصی استان زنجان با تاکید بر اینکه مهمترین سیاست سازمان، تعامل با مودیان مالیاتی است، گفت: در حال حاضر مبارزه با فرار مالیاتی و افزایش عدالت مالیاتی در اولویت برنامه های نظام مالیاتی قرار دارد و رشد مالیات ها نیز از محل بسط منابع جدید، گسترش چتر مالیاتی و شناسایی مودیان جدید تامین خواهد شد.

تقوی نژاد با بیان اینکه دریافت مالیات باید عادلانه و منصفانه باشد، تصریح کرد: سازمان امورمالیاتی به هیچ عنوان بنا ندارد تا با بی عدالتی و فشار بر مودیان موجود یا افزایش نرخ مالیات ها، رشد درآمدهای مالیاتی را جبران کند. وی اظهار داشت: تعامل با مودیان و اعتماد به مردم در دستور کار ماست و توافق سال گذشته سازمان با اصناف کشور بخوبی نشان داد که هر جا به مردم اعتماد کرده ایم، پاسخ مناسبی گرفته ایم و مردم متقابلا به ما اعتماد کرده اند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: بر مبنای توافق سال گذشته و براساس خوداظهاری مودیان مالیاتی، بدون دخالت ماموران مالیاتی تعداد بالغ بر یک میلیون و 200 هزار فقره برگ قطعی مالیات رسیدگی، صادر و ابلاغ شد. وی در ادامه به اقدامات مهم سازمان امور مالیاتی کشور در مبارزه با فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با بررسی اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی و همچنین بهره گیری از سامانه معاملات مودیان، اقدامات موثری در جهت شناسایی و تشکیل پرونده برای مودیان جدید مالیاتی صورت گرفته است.

وی از حذف شیوه علی الراس از نظام مالیاتی به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه ماموران مالیاتی خبر داد و گفت: با اجرای نظام مالیات الکترونیک، مجموعه متعددی از خدمات الکترونیکی به مودیان ارائه و بسیاری از فرآیندهای مالیاتی تسهیل خواهد شد.