آرشیو شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

فرمانده نیروی انتظامی کشور اعلام کرد: شناسایی 500 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: بیش از 500 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور شناسایی شده که رفع این نقاط حادثه خیز در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار دارد.

ساری - خبرنگار کیهان: سرتیپ حسین اشتری در حاشیه افتتاح سامانه تجمیع خطوط 110 مازندران در گفت وگو با خبرنگاران افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با شناسایی این نقاط حادثه خیز، این مسائل را به مبادی و دستگاه های ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از این مشکلات رفع نشده است که امیدواریم با رفع این مسائل حوادث رانندگی کاهش یابد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اجرای سامانه تجمیع خطوط 110 در پنج استان کشور گفت: تا سال آینده این سامانه تسریع بخش در فعالیت های ناجا در تمامی استان های کشور راه اندازی می شود.

اشتری افزود: تاکنون این سامانه در استان های مازندران، ایلام، خوزستان، گلستان و خراسان جنوبی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در سامانه تجمیع خطوط 110، کلیه خطوط مراکز 110 نیروی انتظامی شهرستان ها در مرکز استان مستقر و پس از تماس تلفنی شهروندان با تلفن 110، اپراتور مرکز استان جوابگو و پس از شنیدن درخواست امدادخواه مراتب به حوزه های مربوطه ابلاغ می شود.

فرمانده ناجای کشور اضافه کرد: با ایجاد این سامانه نظارت، کنترل و هدایت واحدهای عملیاتی نیز بیشتر شده و رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس 110 افزایش می یابد.

وی گفت: با اجرای این سامانه علاوه بر رسیدگی به موقع به مسائل و مشکلات انتظامی، از برخی نارضایتی های مردمی از عملکرد پلیس پیشگیری می شود.

اشتری سرعت و دقت در پاسخگویی به مردم، کاهش هزینه ها و نیروی انسانی را از مزایای ایجاد این سامانه برشمرد.

فرمانده ناجای کشور از تعیین جغرافیای جرائم در مناطق مختلف کشور به عنوان دستاورد اجرای سامانه تجمیع خطوط 110 اعلام کرد و افزود: با تماس های تلفنی افراد به این سامانه و اختصاص کد مخصوص هر تماس و ثبت اطلاعات، جرائمی که در هر منطقه رخ می دهد ثبت می شود و برنامه ریزی برای اجرای برنامه پیشگیرانه لازم را عملی می سازد.

مازندران به عنوان پنجمین استان کشور به سامانه تجمیع خطوط 110 مجهز شد.