آرشیو یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۲
فن آوری
۸

آن سوی خبر

توییتر به جنگ اخبار جعلی می رود

توییتر مشغول فعالیت روی قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می دهد توییت های حاوی اخبار جعلی را مشخص کنند. تعداد زیادی از این توییت ها به وسیله روبات ها و تروریست ها منتشر می شوند.

به گزارش مهر توییتر مشغول کار روی قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می دهد توییت های حاوی اخبار جعلی یا اطلاعات گمراه کننده را مشخص کنند. این ویژگی هنوز در مرحله نمونه سازی است اما در صورت ارائه، به شکل یک تب در فهرست کنار توییت ها خواهد بود. این شرکت همچنین مشغول ساخت ابزاری برای مبارزه با سوء استفاده و انتشار توییت های جعلی است. اصولا چنین حساب های کاربری مربوط به روبات ها و تروریست ها است. این درحالی است که انتشار اخبار اشتباه به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. تحقیق مرکز Pew نشان می دهد حدود دو سوم بزرگسالان امریکا(64 درصد) اعلام کرده اند انتشار اخبار جعلی درباره یک رویداد، آنها را دچار سردرگمی کرده است. همچنین براساس تحقیقی که میان 1002 بزرگسال امریکایی انجام شده بود، 23 درصد پاسخگویان اعلام کردند یک خبر جعلی منتشر کرده اند. آنچه اوضاع را برای توییتر پیچیده تر می کند، وجود حساب های کاربری مربوط به روبات هاست. در 2014 میلادی توییتر اعلام کرد 23 میلیون نفر از کاربران آن روبات هایی هستند که به طور اتوماتیک پیام هایی منتشر می کنند.

زبان فارسی از تلگرام حذف شد

در حالی که کمتر از یک هفته از اعلام خبر اضافه شدن زبان فارسی به تلگرام به طور رسمی می گذرد، شنیده ها حاکی است این زبان که با عبارت Persian مشخص شده و درست زیر گزینه زبان انگلیسی(English) قرار گرفته بود از تلگرام حذف شد. به گزارش «ایران» البته هنوز این خبر به طور رسمی از سوی مدیرعامل تلگرام تایید نشده و دلیل آن نیز مشخص نیست. گفتنی است تلگرام ماهانه بیش از 100میلیون کاربر فعال دارد و در میان کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار است.