آرشیو یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۰
صفحه آخر
۲۰

یک عکس، یک متن

داماد معروف و رفقایش

جمعه شب مراسم ازدواج لیونل مسی در میان تدابیر امنیتی و با حضور خبرنگارانی از سراسر دنیا برگزار شد. عکس های زیادی از این مراسم منتشر شد که یکی از آنها مسی را در لباس دامادی کنار دنی آلوز و نیمار نشان می دهد.

میدان توپخانه در دهه 30

میدان امام خمینی(ره) یکی از میدان های قدیمی تهران است. این میدان سال 1284 هجری قمری در دوره ناصرالدین شاه و به دستور امیرکبیر ساخته و ساختمان های گرداگرد آن بارها تخریب و نوسازی شده اند. این میدان به خیابان های لاله زار، فردوسی، امیرکبیر (چراغ برق)، باب همایون، ناصرخسرو و... راه دارد. عکسی که می بینید این میدان را در سال 1301 نشان می دهد.

مکرون در الیزه

«امانوئل مکرون» تصویر نخستین پرتره رسمی خود به عنوان رئیس جمهور فرانسه را در حساب توییتری اش منتشر کرد.

به گزارش دیلی میل، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نخستین پرتره رسمی خود به عنوان رئیس جمهور این کشور را در حساب توییتری خود منتشر کرد. در این پرتره، مکرون در حالی که لبخندی برلب دارد، به میز کار خود در کاخ الیزه تکیه زده است.

انتشار این پرتره توجه بسیاری از کاربران فرانسوی را به خود جلب کرده و توجه آنها را به تجزیه و تحلیل محتویات پرتره سوق داده است.

محل گرفتن عکس در اتاق کار نیز آمادگی تمام و کمال مکرون را برای امور دولتی نشان می دهد. این در حالی است که روسای جمهور پیشن پرتره رسمی خود را در داخل کاخ الیزه و مکانی غیر از دفتر کارشان ثبت کرده اند.

امانوئل مکرون ماه گذشته به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شد. او جوان ترین رئیس جمهور در تاریخ این کشور است.

آخرین کرگدن

آخرین کرگدن سفید و نر دنیا به نام سودان 42 سال دارد و در کنیا زندگی می کند. سه سرباز شبانه روز و به صورت شیفتی وظیفه محافظت از این کرگدن را به عهده دارند. قاچاق شاخ کرگدن بسیار سودآور است به همین دلیل شکارچیان زیادی در پی شکار این حیوانات هستند. کارشناسان بر این باورند اگر از این گونه جانوری محافظت نشود در آینده نه چندان دور نسل آنها منقرض خواهد شد.