آرشیو دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۳
فرهنگ و هنر
۲۶

با نمایش همزمان آثاری از عکاسی، سینما، تئاتر و موسیقی انجام می شود

برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از گشایش هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران به همت این سازمان و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبر داد.

سید محمد حسین هاشمی با اشاره به سفر وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران گفت: وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان به همراه هیاتی متشکل از 60 تن از هنرمندان برجسته این کشور دیروز (یکشنبه) به تهران آمد و به مدت شش روز حضور خواهد داشت. وی افزود: نمایشگاه عکس «آذربایجان امروز» با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان سه شنبه 13 تیرماه در فرهنگستان هنر، افتتاح می شود و به مدت یک هفته ویژه عموم علاقه مندان دایر خواهد بود.

هاشمی به برگزاری هفته فیلم آذربایجان در تهران اشاره و تصریح کرد: هفته فیلم آذربایجان، 13 تیرماه ساعت 17 با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان و برخی از عوامل سازنده فیلم های منتخب این کشور در فرهنگسرای ارسباران افتتاح می شود. در این رویداد فرهنگی، تعداد 5 اثر سینمایی منتخب جمهوری آذربایجان همراه با زیرنویس فارسی شامل «نبات»، «خاطره های نیمه تمام»، «بوته»، «بیابانی» و «درس» نمایش داده می شود.

او تاکید کرد: آیین افتتاحیه رسمی هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران طی روز سه شنبه، 13 تیرماه ساعت 19:30 با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تالار وحدت برگزار می شود.

هاشمی به اجرای موسیقی ارکستر ملی جمهوری آذربایجان در اصفهان اشاره کرد و گفت: ارکستر ملی جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه، 14 تیرماه با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در تالار فرشچیان استان اصفهان به اجرای برنامه هنری می پردازند.وی همچنین افزود: تئاتر کمدی موزیکال «زن و شوهر» اثری از تئاتر ملی موزیکال جمهوری آذربایجان 16 و 17 تیرماه در تالار هنر تهران نمایش داده می شود.