آرشیو دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۱
اقتصاد
۴

مدیرکل دفتر مسکن وزارت راه:طرح جداسازی وزارت راه و شهرسازی به نفع اقتصاد کشور نیست

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیازمند بررسی های بیشترکارشناسی است، زیرا در مقطع فعلی، جداسازی این وزارتخانه را به نفع اقتصاد ملی نمی بینم.

علی چگنی در گفت وگو با ایرنا، افزود: ادغام وزارت های راه وترابری و وزارت مسکن و شهرسازی نیز از ابتدا بدون انجام بحث های کارشناسی و عجولانه انجام شد و زمانی که ادغام شدند، هزینه های زیادی به این دو وزارتخانه و کشور تحمیل شد.

وی با بیان این که امروز به مسائلی رسیدیم که ادغام آنها را مثبت تلقی و جداسازی این دو را به نفع وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد کشور نمی دانیم، گفت: همان طور که تفکیک آنها هزینه داشت، جداسازی آنها نیز هزینه زیادی دارد و این یک واقعیت است که روی اجرای این طرح،کار کارشناسی انجام نشده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: به نظر باید این موضوع در یک دوره شش ماهه بار دیگر مورد بحث و بررسی های کارشناسی قرار گیرد تا در این خصوص تصمیم گیری شود، در این صورت منفعت بیشتری خواهیم داشت. چگنی تصریح کرد: با وجود مسائل مهمی مانند تسهیل حمل و نقل، سکونتگاه ها، شهرهای ریل پایه و نحوه برقراری ارتباط آنها در شهرها و سایر نقاط کشور هم اکنون ما مخالف طرح جداسازی این وزارتخانه هستیم.

به گزارش ایرنا، براساس لایحه پیشنهادی دولت با عنوان «اصلاح بخشی از ساختار دولت»، وزارت راه و ترابری هم مانند وزارت بازرگانی احیا می شود و دوباره وزارتخانه های مسکن و راه و ترابری از یکدیگر جدا می شوند. در این لایحه دولت پیشنهاد تفکیک برخی وزارتخانه های فعلی و تشکیل چند وزارتخانه و سازمان جدید را مطرح کرده است که از جمله آن تشکیل مجدد وزارت راه و ترابری است.