آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۶۲
صفحه آخر
۱۲

جشن و پایکوبی مردم و نیروهای مسلح در موصل میوه شیرین 3 سال مقاومت

نیروهای مسلح عراق پس از سه سال نبرد جانانه در موصل و به شکست کشاندن داعش، در کنار مسجد تاریخی «النوری» این شهر پیروزی خود را در کنار مردم جشن گرفتند.

نیروهای مسلح عراق به همراه ساکنان این شهر یکشنبه در کنار مسجد النوری موصل، ثمره مقاومت و پیروزی را جشن گرفتند. این نیروها به همراه بسیج مردمی عراق و مردم این کشور با پیروزی بزرگ در موصل، عملا به همه نشان دادند که اولا، اراده مقاومت بر اراده آمریکا و اسرائیل غلبه می کند و ثانیا، پیروزی در سایه نبرد و جانفشانی بدست می آید نه با سازش و اعتماد به آمریکا.

پیش از این آمریکا و انگلیس اعلام می کردند که نبرد با داعش در عراق و آزادسازی مناطقی مثل موصل و فلوجه و تکریت، سال ها زمان می برد. مقامات این کشورها همزمان با مایوس کردن مردم عراق، در پشت پرده از داعش حمایت می کردند و با روش های منافقانه، به شکاف های قومیتی و مذهبی در عراق دامن می زدند.

اما، بالاخره همان مردمی که دشمن آمریکا و انگلیس بودند، بدون توجه به این نیرنگ ها، مقاومت را انتخاب کردند و به پشتوانه فتوای وجوب کفایی جهاد آیت الله «سیدعلی سیستانی» به قلب تروریسم و داعش زدند و هیمنه آن را در عراق درهم شکستند.

نیروهای عراقی در موصل در کنار مسجد النوری یعنی همان مسجدی جشن گرفتند که عناصر داعش، این مسجد و گلدسته 850 ساله آن را با انفجار بمب، منهدم کردند. «ابوبکر بغدادی» سرکرده و خلیفه خودخوانده داعش، در سال 2014 در این مسجد نخستین خطبه خود را خوانده بود.

در مورد سرنوشت بغدادی، خبر قطعی ای در دست نیست. روس ها می گویند که بغدادی احتمالا در حمله جنگنده های روسی در سوریه کشته شده است.

در حال حاضر نیروهای عراقی در حال پاکسازی برخی اماکن هستند و 600 تروریست داعش را از پای درآورده اند.

در ارتباط با پیروزی عراقی ها در موصل، «سیدعلی الیاسری» از فرماندهان بسیج مردمی عراق هم این پیروزی را حاصل پشتیبانی مرجعیت و ولایت فقیه دانست.

«عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق هم که در تهران بسر می برد، از نقش آفرینی ایران در شکست داعش در عراق، قدردانی کرد.

خبر دیگر از عراق اینکه، یکی از عناصر داعش با انفجار انتحاری در اردوگاه آوارگان استان الانبار، 14 غیرنظامی از جمله شماری از زنان و کودکان را شهید و 13 تن دیگر را نیز زخمی کرد.