آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۶۲
اقتصادی
۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اعتمادی به آمار رئیس ستاد مبارزه با قاچاق نداریم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اعتمادی به آمار رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا درباره کاهش قاچاق از 25 به 12/5 میلیارد دلار نداریم، گفت: متاسفانه مسئولان فقط سخنرانی می کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین حضور معاون اقتصادی وزیر اطلاعات در مجلس به منظور بررسی وضعیت قاچاق در کشور و سوالات و ابهامات این موضوع، اظهار داشت: بحث عمده قاچاق به این بازمی گردد که «عمل» در کار نیست. نمایندگان در مجلس کمی سخنرانی و گاهی اوقات تذکر می دهند و همین کار را نیز مسئولان دولت انجام می دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سال گذشته ستاد قاچاق کالا و ارز در رابطه با وضعیت قاچاق «نمره 6» دادم، بنابراین این ستاد نمره قبولی دریافت نکرده است، گفت: شاهد سیل گسترده قاچاق به صورت سازمان یافته و منسجم در کشور هستیم، البته نه آنکه کاری صورت نگرفته، بلکه درخور و نیاز کشور نبوده است، بنابراین امسال نیز نمره 6 این ستاد 7 خواهد بود.

وی ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین باید نسبت به این دغدغه پاسخگو باشند، زیرا اعتمادی به کاهش آمار قاچاق از 25 میلیارد دلار به 12/5 میلیارد دلار رئیس ستاد نیست.

حاجی دلیگانی یادآور شد: متاسفانه با تحقیق و تفحص برخی نگذاشتند روال عادی انجام شود و در کمیسیون اقتصادی انحصار صورت گرفت و اطلاع رسانی مناسبی انجام نشد.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تیمی که در هیئت رسیدگی به تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور دارد، کافی است به مبادی ورودی و خروجی کشور سری بزنند، تا اوضاع دستشان بیاید و از وضعیت قاچاق مطلع و متوجه شوند که چه خبر است.