آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۲
سینما
۱۲
سینمای جهان

من نفرت انگیز، محبوب گیشه آمریکا

کیکاووس زیاری

سومین قسمت من نفرت انگیز با فروشی 5/75 میلیون دلاری، صدرنشین جدول هفتگی نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد. محصول تازه شرکت کمپانی یونیورسال، با هزینه ای 75 میلیون دلاری تهیه شده و استیو کارل به جای کاراکتر اصلی آن صحبت می کند. تحلیلگران اقتصادی سینما، فروش بالایی برای این انیمیشن کامپیوتری پیش بینی می کردند.

فروش خوب افتتاحیه این کمدی خانوادگی و ماجراجویانه، رضایت تهیه کنندگانش را به همراه داشته است. این موفقیت بالا با موفقیت خوب بین المللی آن هم همراه بوده است. تماشاگران سینما در 52 کشور دیگر دنیا 117 میلیون دلار برای دیدن فیلم پرداخت کردند. به این ترتیب، فروش جهانی (آمریکا و بقیه کشورهای دنیا) این انیمیشن کمدی به 192 میلیون رسیده است. این در حالی است که چند کشور بزرگ دنیا همچون چین، فرانسه و آلمان، این هفته نمایش عمومی من نفرت انگیز 3 را آغاز می کنند. در داستان قسمت تازه، کاراکتر مهربان اما بد قیافه گورو که حالا یک مامور مخفی شده، وظیفه مبارزه با یک دشمن تازه و خبیث را پیدا می کند.

دومین فیلم جدول گیشه، بچه راننده به کارگردانی ادگار رایت است. فیلم در سه روز اول نمایش عمومی خود، 21 میلیون دلار فروش کرد. نکته جالب این که این اکشن پررمز و راز، محصولی از شرکت فیلمسازی سونی است. قسمت تازه اکشن علمی تخیلی و آینده نگرانه «ترانسفورمرها/ تبدیل شوندگان» در دومین هفته نمایش، به ردیف سوم جدول رفت. فروش 17 میلیون دلاری محصول جدید کمپانی پارامونت، فروش 10 روز اول آن را به رقم 102 میلیون دلار رساند. با توجه به رقم کلان هزینه تولید 270 میلیون دلاری فیلم، تهیه کنندگانش انتظار موفقیت مالی بسیار بالاتری را برای آن در آمریکای شمالی داشتند. اکشن کمیک استریپی «واندروومن/ زن سرگردان» با فروشی 16 میلیون دلاری، ردیف چهارم جدول را از آن خود کرد. فروش کلی کار تازه کمپانی والت دیزنی، هم اکنون به 347میلیون دلار رسیده است. پنجمین فیلم جدول هم از تولیدات والت دیزنی است. «ماشین ها 3» با فروشی نزدیک 10میلیون دلار این مقام را به خود اختصاص داد. فروش کلی 121میلیون دلاری این کمدی ماجراجویانه انیمیشنی هم، رضایت سازندگانش را فراهم نکرده است.