آرشیو پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۰۴
جهان
۸

رویداد

محاصره شدن فرماندهان داعش در موصل

منابع رسانه ای اعلام کردند فرماندهان داعشی مسئول ادامه نبرد در موصل، اکنون تحت محاصره نیروهای عراقی قرار گرفته اند. به گفته خبرنگار شبکه المیادین، براساس این گزارش، نیروهای عراقی تحرکات داعش در محله «المیدان» در بخش قدیمی موصل را هدف قرار می دهند.

بازنگری در مصونیت قضائی تونی بلر

عالی ترین قاضی بریتانیا پرونده ممنوعیت رسیدگی قضائی به اقدامات تونی بلر، نخست وزیر سابق این کشور، به دلیل جنگ عراق را مورد بازنگری قرار می دهد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، پیش از این در سال 2016 شکایت علیه نخست وزیر سابق بریتانیا به وسیله دادگاه وست مینستر مسدود شد و هم زمان در حکم این دادگاه تعیین شد که بلر از این به بعد از هرگونه اتهام کیفری دراین باره مصون خواهد بود.

لایحه جدید برای استقلال کاتالونیا

رهبران کاتالونیا لایحه ای را ارائه کرده اند که به موجب آن برگزاری یک همه پرسی استقلال حتی بدون موافقت مادرید در این منطقه تضمین خواهد شد و تاریخ اول اکتبر برای آن در نظر گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری دویچه وله، براساس این لایحه جدید که از سوی دولت منطقه ای تحت کنترل جدایی طلبان در کاتالونیای اسپانیا ارائه شد، این منطقه «بلافاصله» بعد از همه پرسی و در صورت رای اکثریت به جدایی از اسپانیا اعلام استقلال خواهد کرد.

سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط ارتش سوریه

نیروی هوایی ارتش سوریه یک پهپاد اسرائیلی را در استان قنیطره در جنوب سوریه سرنگون کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، یک پهپاد اسرائیلی روز سه شنبه موشک هایی را به پایگاه نظامی نیروهای دولتی سوریه در «تل القبع» واقع در شرق شهرک «خان ارنبه» در حومه قنیطره شلیک کرد اما این حمله تلفات جانی به دنبال نداشت.

فراخوان چپ های فرانسه برای تظاهرات علیه مکرون

رهبر چپ افراطی فرانسه روز گذشته خواستار برگزاری اعتراض سراسری علیه طرح های دولت برای کاهش هزینه ها، اصلاحات کارگری و طرح حامی اقتصاد کاهش مالیات شرکت ها شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، ژان – لوک ملانشون، رهبر چپ افراطی فرانسه، که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر شکست خورد و اکنون عضوی از پارلمان است، یک روز پس از رای اعتماد پارلمان به طرح های امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، سخن گفت. به گفته ملانشون، ماکرون در قدرت غرق شده و تلاش دارد چندین دهه پیشرفت در حقوق کارگران را معکوس کند.