آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۷
سیاسی
۲

اخبار

خطیب جمعه تهران: دستگاه قضایی جایگاه واقعی خود را پیدا کند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه در راس قوه قضائیه مجتهدی عادل منصوب شخص اول مملکت است، تاکید کرد: توقع این است که این قوه تقویت شده و جایگاه واقعی خود را پیدا کند و نسبت به اموری که حضرت آقا تذکر دادند، قدم بردارد. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران اظهار داشت: قوه قضائیه بر اجرای قانون با داشتن بازویی مهم مانند بازرسی کل کشور باید در تمام وزارتخانه ها و ادارات نظارت، جریان و سیلان داشته و چتر نظارتی اش همه جا باید پیشگیری کند نه اینکه بگذارند و بعد پرونده های چند میلیونی را مطرح کنند.

دعوت ظریف از همتای فرانسوی

وزارت خارجه فرانسه از احتمال سفر وزیر خارجه این کشور به ایران خبر داد. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که به دنبال سفر محمدجواد ظریف به پاریس، لو دریان هم مانند «فابیوس» که در سال 2015 و «ارو» در سال 2017 به ایران سفر کردند، در ماه های آینده به منظور تعمیق روابط دوجانبه به ایران سفر خواهد کرد.

پایان رزمایش «امنیت و اقتدار دریایی 96»

رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش با عنوان «امنیت و اقتدار دریایی 96» در دریای خزر روز پنجشنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش و استاندار گیلان درسواحل استان گیلان به کار خود پایان داد. این رزمایش با بهره گیری از ظرفیت تمامی یگان های ناوگان شمال نداجا، روز یکشنبه 11 تیرماه 1396 با رمز یا امام جعفر صادق(ع) و با پیام صلح و دوستی در سایه اقتدار و توانمندی در دریای خزر و آزمایش سامانه های مدرن تولید داخل و انتقال تجربیات لازم از کارکنان قدیمی به کارکنان جوان به مدت 5 روز انجام شد. به گزارش روابط عمومی نداجا، رئیس قوه مقننه پس از این بازدید از نیروهای دریایی ارتش، با حضور روی ناوشکن دماوند، علاوه بر گفت وگو با پرسنل این مجموعه و بازدید از آن، نماز جماعت ظهر و عصر را روی ناوشکن دماوند اقامه کرد. دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز در حاشیه رزمایش دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96 در جمع خبرنگاران گفت: ناوگان شمال مسئولیت حفاظت و حراست از منطقه 20 درصد خزر و منابع و منافع جمهوری اسلامی در این محدوده را برعهده دارد.