آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۷
اقتصادی
۶

سیف: پایان سال 96 پایان کار موسسات غیرمجازخواهد بود

کاهش 17 درصدی گردش نقدینگی غیر مجازها

رئیس کل بانک مرکزی گفت: موضوع موسسات مالی و اعتباری، تا پایان سال 96 حل و فصل می شود. به گزارش خانه ملت، ولی الله سیف، در مورد وضعیت بازار مالی کشور از ابتدای دولت یازدهم گفت: در سال 92 حدود 25 درصد از گردش نقدینگی در بازار مالی کشور خارج از نظارت بانک مرکزی توسط موسسات غیرمجاز انجام می شد که از همان ابتدا، یکی از برنامه های جدی بانک مرکزی این شد که ساماندهی وضعیت نابسامان بانکی را که بشدت موجب اخلال در وضعیت اقتصادی کشور شده بود را، آغاز کند. وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز در شرایطی هستیم که میزان 25 درصد گردش نقدینگی بازار مالی کشور خارج از نظارت بانک مرکزی به 8 درصد (کاهش 17 درصدی) رسیده است؛ به طوری که یا مشکلات حل و فصل شدند یا موسسات در یک بانک ادغام شده و تسویه حساب ها صورت گرفته است.

رئیس بانک مرکزی گفت: در حال حاضر مشغول رسیدگی به وضعیت موسسه مالی و اعتباری فرشتگان هستیم.

مطهری: مردم نباید اعتماد خود را به دولت و نظام بانکی از دست بدهند

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم نباید اعتماد خود را به دولت و نظام بانکی از دست بدهند، گفت: ریشه نقایص موسسات مالی و اعتباری به دولت گذشته باز می گردد.

علی مطهری در گفت و گو با ایرنا، افزود: هیچ بانک ورشکسته ای در کشور نداریم، اما در بخش موسسات مالی و اعتباری آسیب ها و کاستی هایی به وجود آمده است که بخشی از آن ناشی از عملکرد ضعیف بانک مرکزی بوده است و ما نمی توانیم این موضوع را کتمان کنیم.

وی تاکید کرد: این ضعف تنها به دولت بر نمی گردد، بلکه دستگاه های مربوط دیگری در این موضوعات درگیر هستند که بخشی از این ضعف ها به قوه قضائیه وارد است به طوری که در برخی از موارد نباید این قوه وارد می شد اما به صلاحدید خود وارد شده که به این موضوع آسیب زده است.