آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۷
حوادث
۱۷

تبرئه سه متهم به قتل

گروه حوادث/ سه مرد جوان که به اتهام قتل مرد میانسالی در جریان خرید مواد مخدر دستگیر و محاکمه شده بودند با تایید نهایی حکم در شعبه 32 دیوانعالی کشور، تبرئه شدند و فقط یکی از آنها به جرم حمل «شیشه» روانه زندان شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این پرونده از 13 فروردین 94 و بدنبال مرگ یک مرد در تصادف با خودروی گرانقیمت در دستور رسیدگی تیم جنایی پایتخت قرار گرفت. پسرقربانی ماجرا درتحقیقات گفته بود، راننده خودروی سواری و دو همدستش به دلیل اختلاف قدیمی، پدرش را به عمد زیر گرفته بود. این در حالی بود که متهمان در همه مراحل بازجویی قتل عمد را رد کردند. راننده خودرو که به عنوان عامل اصلی قتل دستگیر شده بود، به کارآگاهان گفته بود: «برای خرید مواد مخدر و مشروب به خانه قربانی حادثه رفته و حتی از اختلاف او با یکی ازدوستانم که داخل ماشین بود اطلاع نداشتم. اما درپی درگیری شدید، قصد فرار داشتم که ناخواسته به او زدم.»

به دنبال این اظهارات و پس از تحقیقات تخصصی صورت گرفته، قضات شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان، متهمان پرونده را از اتهام قتل تبرئه کردند و تنها یکی از آنها به دلیل همراه داشتن مواد مخدر با محکومیت زندان روبه رو شد. اما این حکم با اعتراض شاکی روبه رو شد و پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشورارسال شد. اما قضات عالیرتبه با تایید رای قضات دادگاه کیفری، پرونده را مختومه اعلام کردند.