آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۸
ورزشی
۲۳

<تفتیان>، نخستین طلایی ایران در دو 100 متر آسیا

دومین روز و سومین روز از رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا در هند پیگیری و بعد از ظهر جمعه فینال دو 1500 متر مردان برگزار شد که مسلم نیادوست از کشورمان با رکورد 3:48:53 به مقام سوم دست یافت و صاحب مدال برنز شد. در همین روز رقابت پرتاب وزنه نیز برگزار شد که علی ثمری با ثبت رکورد 80/19 متر به مقام قهرمانی دست یافت و مدال طلا را بر گردن آویخت. او پس از احسان حدادی دومین طلایی ایران در این رقابت ها بود.

در فینال دو 100 متر نیز حسن تفتیان، دونده سرعت کشورمان به رقابت با حریفانش پرداخت و با زمان 10:25 ثانیه به مقام قهرمانی دست یافت. این اولین مدال طلای 100 متر بزرگسالان تاریخ دوومیدانی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا بود که به نام تفتیان رقم خورد. سریع ترین مرد ایران و آسیا موفق شد سومین طلا و چهارمین مدال کاروان کشورمان را کسب کند.

حسن تفتیان در مورد کسب مدال طلای مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا اظهار داشت: «شرایط مسابقاتی مانند قهرمانی آسیا و جهان که به صورت قهرمانی بر گزار می شود، فرق می کند و مقدماتی، نیمه نهایی و فینال را باید پشت سر بگذارید.

وی ادامه داد: «اینجا در هند دو مشکل داشتیم؛ یکی آب و هوا، رطوبت بالا و بارش شدید باران که نزدیک 4-5 ساعت زیر باران بودیم که کار را سخت کرده بود، موضوع دیگر پیست بود که بسیار نرم بود و به درد دوهای سرعت نمی خورد و به همین دلیل رکوردها یک مقدار زیاد شد. در این نوع رقابت ها مهم رنگ مدال و نتیجه است و خوشحالم که نخستین دونده ای هستم که در دو سرعت برای ایران در آسیا مدال می گیرم.»

در سومین روز از این رقابت ها نیز مرحله مقدماتی دو 800 متر برگزار شد و مسلم نیادوست با زمان 1:52:33 دقیقه سیزدهم شد تا جایی در بین فینالیست ها نداشته باشد. در این رقابت 22 دونده حضور داشتند.

امیر مرادی، دونده 800 متر ایران هم پس از اعتراض کادر فنی و سرپرستی ایران، به فینال مسابقات 800 متر صعود کرد. کادر فنی و سرپرستی ایران به دلیل خطای یکی از دوندگان روی مرادی در مرحله مقدماتی اعتراض کرد که این اعتراض مورد قبول قرار گرفت و مرادی به فینال صعود کرد.

همچنین حسین کیهانی در ماده 3000 متر به مقام قهرمانی دست یافت و چهارمین طلای کاروان کشورمان را به ارمغان آورد.