آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۳۸
سیاسی
۳

رسایی: «آتش بس» با روحانی خواست همه اصولگرایان نیست

حمید رسایی مدیر مسئول نشریه «9دی» در واکنش به پیشنهاد «آتش بس» علیرضا زاکانی، تاکید کرد این موضوع خواست همه اصولگرایان نیست. او در گفت و گو با ایلنا افزود: اگر بر فرض حرف شما درست باشد (زاکانی چنین چیزی را مطرح کرده باشد) به معنای این نیست که این مساله خواست همه اصولگرایان است؛ آقای زاکانی که تعداد زیادی از افراد نیستند. زاکانی یک نفر است، رسایی هم یک نفر است. نماینده پیشین مجلس همچنین با اشاره به اهانت های صورت گرفته علیه رئیس جمهوری در مراسم راهپیمایی روز قدس اعلام کرد: شخصا معتقدم صحبت های آقای روحانی باید نقد شود و در برابر مواضع غلطش موضع گیری بجا صورت بگیرد اما جای این کار در خیابان نیست. با این حال به نظر می رسد شعارهای علیه آقای روحانی در مقایسه با حرف هایی که علیه رئیس جمهورهای قبلی مطرح شد، چیز خاصی نبود و هیچ بود! رسایی همچنین درباره مداحی روز عید فطر نیز گفت: این مداحی، صریح، روشن و شفاف بود. البته مداحی سال قبل مراسم روز عید فطر به مراتب صریح تر و شفاف تر از مداحی امسال بود، چرا سال گذشته کسی اعتراض نکرد! شخصا در بخش هایی از این مداحی که مربوط به آقای روحانی بود، بی ادبی مشاهده نکردم.

دیگر چهره اصولگرایی که دیروز درباره پیشنهاد «آتش بس» ابراز عقیده کرد، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود؛ وی در گفت وگو با عصر ایران تاکید کرد:«دعوا و قهری وجود ندارد که نیاز به آتش بس باشد؛ این اختلاف نظرها در محیط آزاد جمهوری اسلامی ایران طبیعی است و بحث این است در برابر توطئه های دشمن این اختلافات را کنار بگذاریم.»

اخیرا علیرضا زاکانی نماینده پیشین مجلس با انتشار یادداشتی پیشنهاد کرد اصولگرایان در مواجهه با دولت «آتش بس» اعلام کنند؛ ایده ای که از سوی برخی اصولگرایان از جمله احمد توکلی استقبال شد؛ با این همه برخی از اصولگرایان دولت و حامیانش را مسبب تند شدن فضا می دانند.