آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۶
ورزش ایران
۱۰

یزدانی: در جهانی باز هم با قدرت کشتی می گیرم

مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی باز هم تحت تاثیر درخشش خیره کننده ستاره بی بدیل این روزهای کشتی ایران و جهان یعنی حسن یزدانی بود؛ قهرمان المپیک لندن که حالا در یک وزن بالاتر در ایران یکه تازی خود را نشان داد.

پیش از این تردیدهایی درباره حسن یزدانی مبنی بر موفقیتش در وزن 86 کیلو وجود داشت. برخی کارشناسان کشتی معتقد بودند همان طور که او در جام جهانی کرمانشاه مغلوب کشتی گیر آمریکایی شد در ایران نیز مقابل حریفان داخلی چون علیرضا کریمی ممکن است به مشکل بخورد. با این حال یزدانی همه حریفان از جمله علیرضا کریمی را هم مقتدرانه شکست داد تا نشان دهد فعلا دست کم در ایران کسی حریف او نمی شود.

یزدانی در حاشیه مسابقات انتخابی گفت: همه نفرات خوب در مسابقات بودند و رقابت جذابی را شاهد بودیم. خوشحالم که اول شدم. این که عازم مسابقات جهانی شوم یا خیر به تصمیم شورای فنی و کادرفنی بستگی دارد و من تابع دستورات هستم. قطعا کار من در 86 کیلو سخت است، اما تمام سعی خودم را می کنم تا مثل وزن 74 در این وزن هم بدرخشم و البته طلای این وزن و مسابقات جهانی را کسب کنم.

یزدانی در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی شکست در مسابقات جام جهانی مقابل حریف آمریکایی چه بود، به تسنیم گفت: دنبال بهانه نیستم، اما قبل از جام جهانی سرما خورده بودم و به همین دلیل در این وزن چندان جا نیفتاده بودم و به حریفم باختم، اما جبران آن باخت و گریه ها را قطعا خواهم کرد و در مسابقات جهانی با قدرت روی تشک می روم.