آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۶۷
شهرستان ها
۷

احداث نیروگاه های مولد مقیاس کوچک در چهار محال و بختیاری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری از احداث دو نیروگاه مولد مقیاس کوچک گازسوز و صدور یازده موافقت نامه با بخش خصوصی جهت احداث و راه اندازی مولدهای مقیاس کوچک در نقاط مختلف استان خبر داد.

شهرکرد- خبرنگار کیهان: مجید فرهزاد از احداث دو مولد مقیاس کوچک گازسوز با ظرفیت 8 مگاوات در شهرهای فرخ شهر و بروجن با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: نیروگاه شهرک صنعتی بروجن به بهره برداری رسیده است و نیروگاه فرخ شهر در حال احداث و راه اندازی است.

وی در ادامه؛ کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش امنیت شبکه، کاهش عوارض زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف برق، رفع افت ولتاژ، حمایت از سرمایه گذاران در زمینه تولید پراکنده و ایجاد اشتغال را از مزیت های احداث نیروگاه های مقیاس کوچک برشمرد.

فرهزاد با اشاره به وجود زیرساخت های مناسب جهت راه اندازی نیروگاه های تولید پراکنده در استان افزود: یازده موافقت نامه دیگر برای احداث نیروگاه های مولد مقیاس کوچک در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری با ظرفیت های مختلف صادر شده است که با سرمایه بخش خصوصی روند احداث آن در دست اقدام است.