آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۷
انرژی
۸

خودکفایی ایران در ساخت کمپرسورهای نفتی

مدیرکل دارایی های فیزیکی وزارت نفت با اشاره به توان ساخت کمپرسور در داخل کشور گفت: تجربه های خوبی در ساخت، پشتیبانی و تعمیر این تجهیزات وجود دارد.

به گزارش فارس، علیرضا اصل عربی افزود: حدود 4100 چاه فعال و غیرفعال نفت و گاز در کشور وجود دارد و 5 درصد حجم تجهیزات صنعت نفت را کمپرسورها تشکیل می دهند، اما ارزش آنها معادل 25 درصد کل تجهیزات است.

این مقام مسئول با بیان این که کمپرسورها قلب تپنده صنعت نفت هستند، گفت: این تجهیزات از فناوری های پیشرفته و گران قیمت برخوردارند. در گذشته به دلیل قیمت بالای نفت، بحث صیانت از تجهیزات چندان مطرح نبود، اما با توجه به سقوط قیمت نفت و کاهش درآمدها، مراقبت از این تجهیزات به اندازه تولید اهمیت یافته است.

مدیرکل دارایی های فیزیکی وزارت نفت اضافه کرد: طول عمر تجهیزات نیز در کشور 25 تا 50 درصد طول عمر این تاسیسات و تجهیزات در کشورهای پیشرفته است. وی به توانمندی متخصصان کشور در ساخت تجهیزات نفتی از جمله کمپرسور اشاره کرد و گفت: تجربه های خوبی در ساخت، طراحی، پشتیبانی و تعمیر این تجهیزات وجود دارد. استانداردها و مسائل مالی از نقاط ضعف صنعت نفت است.

این مقام مسئول اظهارکرد: تولیدکنندگان این تجهیزات علاوه بر توجه به افزایش کیفیت، باید ایجاد بازارهای مطمئن از طریق شراکت با شرکت های بین المللی را نیز دنبال کنند.