آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۷
انرژی
۸

روسیه، صادرات گاز به چین را کلید می زند

روسیه از سال 2019 میلادی، صادرات سالانه 38 میلیارد مترمکعب گاز ال ان جی به چین را کلید خواهد زد که این موضوع در بحبوحه تحریم های عربی حائز اهمیت است.

به گزارش رویترز، الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده گاز ال ان جی روسیه، بعد از دیدار خود با مسئولان شرکت ملی پترولیوم چین گفت: قرار است از بیستم دسامبر سال 2019 میلادی، از طریق منطقه سیبری به چین گازرسانی کنیم.

همچنین این بزرگ ترین قرارداد شرکت گاز پروم روسیه برای گسترش همکاری در حوزه انرژی با چین است؛ این در حالی است که به دلیل بالاگرفتن مناقشه میان قطر و چهار کشور عربی به سرکردگی عربستان، زمان پرتلاطمی برای قطری ها که بزرگ ترین صادرکننده گاز ال ان جی جهان هستند، به وجود آمده است. قرار است این خط لوله جدید با عنوان انرژی سیبری، سالانه 38 میلیارد مترمکعب گاز ال ان جی به چین صادر کند.

بر همین اساس، شرکت ملی پترولیوم چین توافق کرد، در احداث این خط لوله و توسعه بازار، به کار خود تسریع ببخشد؛ ضمن این که فرآیند گازرسانی و تجهیزات آن را عهده دار شود تا این پروژه در زمان مقرر کلید بخورد.

همچنین شرکت ملی پترولیوم چین با رئیس روز نفت روسیه، برای افزایش تجارت نفت خام، بهبود درآمدها از پروژه پالایشگاه تیانجینگ و نیز گسترش همکاری در حوزه اکتشاف و توسعه انرژی در روسیه، به گفت وگو نشست. الکسی میلر گفت: انتظار می رود مصرف گاز مایع طبیعی چین تا سه سال آینده، به 300 میلیارد مترمکعب در سال برسد.