آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۶۸
صفحه آخر
۱۲

آخرین تلاش صاحبان تروریست های تکفیری برای تضعیف مقاومت در هفتمین دور مذاکرات ژنو

هفتمین دور مذاکرات صلح سوریه در ژنو سوئیس با حضور نمایندگان دولت دمشق و «مخالفان» و فرستاده سازمان ملل آغاز شد.

این در حالی است که برخی از ناظران از تمرکز مخالفان دمشق و حامیان آنها بر خروج نیروهای مقاومت از خاک سوریه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین دور مذاکرات ژنو دیروز در این شهر با حضور «دی میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه و همچنین، فرستادگان دولت سوریه و «مخالفان» آغاز شد.

ششمین دور مذاکرات ژنو 29 اردیبهشت برگزار شده بود.

به گفته ناظران، دی میستورا و «مخالفان» دمشق در این دور از مذاکرات قصد دارند به جای اصرار بر کناره گیری «بشاراسد» از قدرت، خروج نیروهای مقاومت از خاک سوریه را به عنوان خواسته اول خود مطرح کنند!طی روزهای گذشته این خواسته از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان شده بود. با پیشروی های گسترده ارتش سوریه و مقاومت در شمال و شرق این کشور، آمریکا و رژیم صهیونیستی از تقویت نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در جنوب و جنوب غربی سوریه هراسان شده اند. به همین خاطر، «دونالدترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اخیرا با همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین» در شهر هامبورگ، توافق صلح در سه استان هم مرز با اسرائیل یعنی «درعا»، «قنیطره» و «السویدا» امضاء کرده اند.

با توجه به این تحولات، اکنون آمریکا و سازمان ملل در ژنو تلاش می کنند، روی توسعه آتش بس در چارچوب فوق، متمرکز شوند.در همین راستا، دی میستورا به همراه آمریکا و نمایندگان افراد مسلح هم اکنون خواستار خروج نیروهای حزب الله از سوریه هستند و آمریکا همچنین تلاش می کند، تروریست های به اصطلاح میانه رو را در سوریه تقویت کند.

از داخل سوریه نیز خبر رسید؛ ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مناطق وسیعی را در شرق استان جنوبی السویدا آزاد کرده اند.