آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۰۹۰
خبر
۸

دیدار رئیس فراکسیون امید با روحانی با محوریت تعیین کابینه

دنیای اقتصاد: محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس روز گذشته برای تعیین شاخص های وزرای انتخابی در دولت دوازدهم با رئیس جمهوری دیدار و گفت وگو کرد. فراکسیون امید از مدت ها قبل خواستار برگزاری چنین جلسه ای با رئیس جمهوری شده بود که سرانجام روز گذشته دیدار رئیس این فراکسیون با رئیس جمهوری میسر شد. به گفته محمدرضا تابش، عضو هیات رئیسه فراکسیون امید با توجه به اینکه عارف زمانی معاون اول رئیس جمهوری بوده و یک شخصیت ملی است و آن ملاقات به صورت فراکسیونی نبوده، اما پس از نامه درخواست فراکسیون امید برای ملاقات و دیدار با رئیس جمهوری صورت گرفت. او همچنین در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفت: زمان دیدار اعضای فراکسیون امید مجلس با رئیس جمهوری تاکنون مشخص نشده است، اما ما به زمان کاری نداریم؛ در هر صورت شاخص هایی در این میان وجود دارد که البته وارد مصادیق نشدیم. ما ارزیابی عملکرد وزرای قبلی و شاخص هایی تعیین کننده در انتخاب وزرای آینده را تعیین خواهیم کرد.

تابش در گفت وگو با خبرگزاری فارس همچنین گفت: دیدار آقایان عارف و روحانی برای بررسی کلیات کابینه دولت دوازدهم و همچنین نقطه نظرات مربوط به کابینه و حمایت نمایندگان برای تحقق مطالبات و خواسته های مردم از دولت برگزار شد. عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس همچنین تصریح کرد: برهمین اساس کارگروه تعامل و ارزیابی در فراکسیون امید با تصویب هیات رئیسه و شورای مرکزی این فراکسیون پیش بینی و تشکیل شده است. تابش اضافه کرد: این کارگروه در دو سه هفته گذشته فعال بوده و نسبت به عملکرد وزرای فعلی براساس شاخص های فنی از نمایندگان نظرخواهی کرده که این ارزیابی به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه این کارگروه برای وزرای کابینه آینده به یک سری پارامترها وزن داده است، گفت: در این زمینه گزارشی از مولفه ها و پارامترهایی که وزرا در حوزه عمومی و فنی به زعم اعضای فراکسیون امید باید داشته باشند، تهیه شده است که منتظریم رئیس جمهوری زمانی را برای این موضوع مشخص کند تا این گزارش تقدیم وی شود. همچنین شنیده شده نشست مشترک فراکسیون امید و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با اعضای دولت برای بررسی موضوع کابینه دوازدهم به زودی برگزار خواهد شد.

به گزارش «ایلنا» به نظر می رسد دیدارهای دوجانبه و جمعی با حسن روحانی در آستانه تشکیل کابینه دوازدهم برای ارائه نظرات کار شناسی در روزهای آینده افزایش داشته باشد.