آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۶۹
جهان
۶

کوتاه از جهان

آماده باش در آمریکا برای مقابله با حملات تروریستی

پس از این که تروریست ها در شهرهای مختلف اروپا با استفاده از خودرو به مردم حمله کردند، شهرهای مختلف آمریکا به فکر اتخاذ تدابیری برای مقابله با خطر چنین حملاتی افتاده اند.

به گزارش تسنیم و به نقل از ایندیپندنت، اقدامات قساوت آمیز اخیر در لندن، برلین و میدان تایمز شهر نیویورک نشان داد که وسایل نقلیه به سهولت می توانند به سلاحی برای حمله به مردم تبدیل شوند. راب ریتر، یک متخصص امنیت عابران پیاده و مشاور امنیتی ارشد در شرکت امنیتی کالپایپ به ایندیپندت می گوید که «متاسفانه هیچ پایانی برای شمار دفعاتی که چنین چیزهایی به صورت اتفاقی رخ می دهند وجود ندارد و متاسفانه تعداد دفعاتی که چنین چیزهایی به صورت هدفمند رخ می دهند در حال افزایش است.» نصب موانع امنیتی و افزایش حضور نیروهای پلیس در محل مراسم های اجتماعی از جمله راهبردهایی است که شهرها برای مقابله با چنین حملاتی اتخاذ کرده اند.

رزمایش آمریکا و هند در نزدیکی مرز چین

واشنگتن و دهلی به عنوان دو رقیب قدرتمند پکن در راستای توافق نظامی که با یکدیگر دارند، در یک بازه زمانی 13 روزه در ایالت «اوتاراخان» هند در نزدیکی مرز چین، رزمایش برگزار می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، هند و آمریکا از دو روز دیگر و در بازه زمانی 14 تا 27 ماه میلادی جاری (سپتامبر) رزمایش مشترکی را در ایالت شمالی «اوتاراخان» هند که با چین هم مرز است، اجرا خواهند کرد.

به گفته یک منبع آگاه، این بخشی از یکی از طولانی ترین رزمایش های مشترک بین دو کشور است که در راستای تداوم همکاری های نظامی جاری صورت می گیرد. رزمایش دهلی واشنگتن دوازدهمین مورد از این نوع است که به تناوب از سوی هند و آمریکا میزبانی می شود.