آرشیو پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۴۲
خوانندگان
۱۶
فراخوان

خصولتی ها چه کسانی هستند؟ چرا گرفتار خصولتی ها شده ایم؟

اقتصاد ایران گرفتار نهادهایی شده است که به وقت بردن بار مرغ هستند و به وقت پریدن شتر. در اقتصادهای کشورهای پیشرو مرز روشن و شفافی میان بخش دولتی و خصوصی وجود دارد اما در ایران مدت هاست که ما با موجود عجیب الخلقه ای مواجه شده ایم که هر روز هم بزرگ و بزرگ تر می شود.

بخش خصولتی بخشی است که ادعا دارد خصوصی است یا خصوصی شده اما بواقع با اتصال به رانت قدرت و ثروت همه فضاهای بخش خصوصی واقعی را می مکد. به نظر می رسد تجربه خصوصی سازی در کشور اگر نگوییم به بیراهه رفته است لااقل باید گفت که دچار نقص های جدی است و اگر علاجی برای جراحی پدیده خصولتی صورت نگیرد احتمالا بحران های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اش فزاینده خواهد بود.

از شما مخاطب «ایران» می پرسیم که تجربه و مواجهه شما با این پدیده چه بوده است؟ چرا خصوصی سازی به عنوان یک سیاست سنجیده عملا نتوانست اهداف خود را محقق کند؟ چه کسانی و نهادهایی اجازه نمی دهند که بخش خصوصی واقعی در کشور پا بگیرد؟ چه راهکارهایی را در این باره توصیه می کنید؟

نظرات خود را با صفحه «خوانندگان» به شماره تلفن 84711129، شماره پیامک 3000451213، کانال تلگرامی «ایران» به نشانی @irannewspaperadmin و ایمیل khanandegan@icpi.ir در میان بگذارید.