آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۰۹۳
خبر
۸
گزارش

ادامه انتقادات به عدم ابلاغ برنامه ششم

دنیای اقتصاد: هرچند دولت بر ابلاغ برنامه ششم توسعه به دستگاه های اجرایی از سوی رئیس مجلس تاکید می کند، با این حال برخی از نمایندگان مجلس همچنان بر اجرایی نشدن برنامه از سوی برخی از دستگاه ها تاکید می کنند. طی دو روز گذشته نیز برخی از نمایندگان مجلس یک بار دیگر از عدم اجرای برنامه ششم انتقاد کردند. در همین ارتباط محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در گفت وگو با میزان با اشاره به وضعیت ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه از سوی دولت گفت: متاسفانه قانون برنامه ششم در برخی از بخش ها همچنان ابلاغ نشده است. وی افزود: اساس بحث در زمینه برنامه ششم و اولین اشکال در این رابطه از آنجا شروع می شود که دولت قانون برنامه را ابلاغ نکرد و رئیس مجلس آن را ابلاغ کرد.

از سوی دیگر اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با میزان گفت: کمیسیون های تخصصی مجلس به تفکیک، گزارش های خود را مبنی بر اجرای قانون برنامه ششم تهیه خواهند کرد تا به این نحو مشخص شود آیا این قانون در کشور اجرایی می شود یا خیر.

او با اشاره به عدم ابلاغ قانون برنامه ششم از سوی دولت و نامه نگاری برخی نمایندگان به هیات رئیسه مجلس در این رابطه، گفت: ابلاغ قانون برنامه ششم ازسوی رئیس مجلس انجام شده است و در حال حاضر برنامه ششم قانون است و هرجا که به اصطلاح ذی نفعی وجود داشته باشد و اجرا نشود، تخلف محسوب می شود. احمد امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس نیز در گفت وگو با خبرگزاری فارس، با تاکید بر اینکه مجلس درباره برنامه ششم کوتاه نمی آید، گفت: راهکار برخورد با رفتار فراقانونی دولت، سوال از رئیس جمهور است و اگر برنامه ششم اجرا نشود، مجلس این کار را خواهد کرد. امیرآبادی با بیان اینکه متاسفانه رئیس جمهور برنامه ششم توسعه را ابلاغ نکرد، یادآور شد: البته آنها بخش هایی از این برنامه ششم توسعه را شروع به اجرا کردند که البته جنبه انتخاباتی داشت. در واکنش دیگر لطف الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عدم ابلاغ قانون ششم توسعه از سوی رئیس جمهور تخلف آشکار قانونی است، گفت: مجلس به این رفتار فراقانونی دولت واکنش قوی نشان دهد؛ چراکه در غیر این صورت هویت مجلس از بین خواهد رفت.