آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۱
صفحه آخر
۲۰

10 شهر برتر جهان برای زندگی

یک موسسه تحقیقاتی معتبر در فرانسه، با نظرسنجی از مردم 26 کشور جهان درباره میزان مقبولیت 60 شهر منتخب، فهرست شهرهای جذاب برای «سکونت»، «مسافرت» و «اشتغال» را اعلام کرد. نتایج این نظرسنجی که در مصاحبه با حدود 20 هزار نفر در گروه های سنی 16 تا 64 سال انجام شده، فهرست ده شهر پرطرفدار جهان را معرفی کرده است. نیویورک، پاریس و زوریخ انتخاب های اول نظردهنده ها به ترتیب برای کار، سفر و زندگی شناخته شدند.

به گزارش فرارو، براساس نتایج نظرسنجی ها و از دید مردم دنیا، نیویورک برترین شهر جهان است. این شهر در رتبه بندی سال 2013 نیز در جایگاه نخست برترین شهرها قرار داشت. پس از نیویورک، شهر ابوظبی امارات که در فهرست سال 2013 در رده چهارم قرار داشت، توانست با سبقت گرفتن از لندن و پاریس در جایگاه دوم بایستد. شهرهای لندن، پاریس، سیدنی، زوریخ، توکیو، رم، لس آنجلس و آمستردام نیز در رتبه بندی امسال در رده های سوم تا دهم ایستاده اند.

26 کشوری که از مردم آنها نظرسنجی صورت گرفته، عبارتند از: آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، اسپانیا، ایتالیا، هند، ژاپن، روسیه، آرژانتین، بلژیک، مکزیک، لهستان، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، سوئد، ترکیه، مجارستان، استرالیا، کانادا، برزیل، پرو، صربستان و نیوزیلند.