آرشیو یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

حمل سلاح در تگزاس قانونی می شود

بزودی قانونی در ایالت تگزاس آمریکا به اجرا درخواهد آمد که به افراد اجازه می دهد هر گونه سلاح برنده ای را با خود حمل کنند.

به گزارش دیلی میل، به موجب یک قانون جدید در ایالت تگزاس آمریکا، حمل چاقو در خیابان ها دیگر غیرقانونی نخواهد بود و افراد می توانند هر نوع اسلحه سرد برنده را با خود به همراه داشته باشند.

در ماه ژوئن، فرماندار ایالت تگزاس، لایحه شماره 1935 مجلس نمایندگان آمریکا را به امضا رساند. به موجب این قانون از اول سپتامبر سال جاری میلادی، حمل هرگونه سلاح – شامل چاقو، شمشیر، قمه، نیزه و خنجر – می تواند آزادانه انجام شود.

این در حالی است که طبق قوانین کنونی در ایالت تگزاس، حمل چنین سلاح هایی در اماکن عمومی غیرقانونی است.

با این که در آینده نزدیک حمل اشیایی مانند شمشیر سامورایی (کاتانا) در خیابان های تگزاس می تواند قانونی محسوب شود، در این لایحه محدودیت هایی بر مکان هایی که این سلاح ها قابل حمل خواهند بود، وضع شده است.

یکی از افسران در اداره پلیس آماریلو گفت این اسلحه ها به عنوان «چاقوهای با محدودیت مکانی» شناخته خواهند شد و در اماکنی مانند کلیساها، بیمارستان ها، مدارس و دانشگاه ها قابل حمل نخواهند بود.

علاوه بر این، شرکت ها می توانند تابلوهایی مبنی بر ممنوعیت حمل این اسلحه ها برای کارکنان خود نصب کنند.

«جان فرولو» - نماینده مجلس سنا که نگارش این قانون به دست وی انجام شده است – گفت دلیل ایجاد این قانون تنها ساده کردن قوانین و کاهش محدودیت حمل چند نوع خاص از چاقوها بوده است.

کارشناسان همچنین اعلام کرده اند با این که این چاقوها می توانند در شکار حیوانات مفید واقع شوند، افراد می توانند از این اسلحه ها در دفاع شخصی استفاده کنند.

یک مالک فروشگاه سلاح گرم در این باره گفت: «به نظر می رسد استقبال از چاقوهای دو سویه و چاقوهای جیبی برای دفاع شخصی افزایش یابد.»

وی همچنین درباره خطرات حمل چنین سلاح هایی گفت: «به طور معمول، حوادثی رخ می دهد و مردم از اسلحه های خود سوء استفاده می ‎کنند. هرچه درباره سلاح گرم اتفاق می افتد، ممکن است برای چاقو نیز صادق باشد.»