آرشیو یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۲
اخبار کشور
۱۰

انتقاد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از عدم تامین اعتبار برای پروژه های لرستان

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از عدم پیگیری مسئولان برای تامین اعتبار پروژه های استان لرستان انتقاد کرد.

عبادالله عبدالهی در جریان بازدید از پروژه سد تاج امیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان استان باید پیگیر دریافت اعتبار برای سد تاج امیر باشند.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ مبلغی برای این پروژه پرداخت نشده و متاسفانه کسی دنبال دریافت اعتبار برای این پروژه نیست، تمامی هزینه های عملیات اجرایی از آغاز تاکنون توسط قرارگاه خاتم پرداخت شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) هدف از این بازدید را آگاهی از آخرین روند جریان پروژه سد تاج امیر عنوان کرد و افزود: روند کار براساس برنامه زمان بندی به صورت مطلوب و جلوتر از برنامه طراحی شده قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر این سد 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش سنگین و سخت کار در حال انجام بوده و این روند قابل قبول است که امیدواریم زمانی که به مرحله خاک ریزی برسد، روند اجرا سرعت بیشتری به خود گیرد.

عبدالهی با انتقاد از پیگیری بسیار ضعیف وضعیت پروژه های استان از سوی مسئولان، تصریح کرد: کسی که در منطقه ای، مسئولیت می پذیرد باید پیگیر امور باشد که کار ها پیش روی مطلوب را پیدا کنند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در خصوص توقف چندین ساله سد معشوره، اظهار داشت: قرارگاه همچنان در حال هزینه کردن است و لذا انتظار داریم مسئولین استان پیگیری کنند تا علت توقف پروژه زودتر مشخص و این سد تعیین تکلیف شود.

وی گفت: از نظر مالی چند سال است اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده و به یک کلاف سردرگم مبدل شده است. اگر بحث کاهش مخزن مطرح است باید توسط وزارت نیرو مشخص شود.

عبدالهی اظهار کرد: علی رغم اینکه در دولت دهم قول داده شد که این پروژه سرعت گیرد و در دولت یازدهم نیز رئیس جمهور و مسئولین قول مساعد دادند هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تصریح کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد، احتمال تعطیلی کار نیز وجود خواهد داشت.