آرشیو یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۴۴
اجتماعی
۴

اخبار

تیم المپیاد شیمی ایران سوم جهان شد

تیم المپیاد شیمی دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در چهل و نهمین دوره المپیاد جهانی شیمی در تایلند با کسب 4 مدال طلا و نقره رتبه سوم جهان را کسب کرد. به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، امیرحسین بهنوش، پارسا پیروز و امیرعباس کاظمی نیا از ایران مدال طلا و سروش بانیانی مدال نقره کسب کردند و تیم المپیاد کشورمان در میان 297 دانش آموز از 76 کشور جهان با کسب سه مدال طلا و یک مدال نقره سوم شد. تیم های المپیاد دانش آموزی تایوان و امریکا رتبه های اول و دوم این دوره را کسب کردند. آیین پایانی المپیاد جهانی شیمی دانش آموزی جمعه شب به وقت محلی در تایلند برگزار شد.

رقابت های المپیاد جهانی شیمی از 16 تیر به میزبانی استان «ناخون پتوم» تایلند در مرکز «سالایا» دانشگاه «مهیدول» آغاز شد و دانش آموزان در 2 آزمون عملی آزمایشگاهی و آزمون تئوری شرکت کردند.

برگزاری آزمون استخدام دولتی در شهریورماه

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از استخدام حدود 11 هزار نفر در 15 دستگاه اجرایی برای سال جاری خبر داد.

جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در گفت وگو با فارس درباره استخدام در دستگاه های دولتی در سال جاری اظهار داشت: آگهی های استخدام 15 دستگاه اجرایی که سهمیه استخدامی دارند منتشر شده و ثبت نام از داوطلبان انجام گرفته است.

وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز حدود 11 هزار نفر در این 15 دستگاه اجرایی استخدام می کنیم که 8 هزار و 200 نفر سهم وزارتخانه آموزش پرورش و مابقی مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است. رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تاکید کرد: آزمون استخدام دستگاه های اجرایی در شهریورماه سال جاری برگزار می شود. انصاری خاطرنشان کرد: در مهلت یاد شده تعداد 400 هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام بعمل آورده اند که از این تعداد حدود 11 هزار نفر استخدام می شوند.