آرشیو سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۰۹۶
خبر
۶

خارج از معمول

طلای 14 عیار نداریم

ایبنا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر از رصد و نمونه برداری از طلافروشی ها خبر داد و گفت: تمام طلاهایی که در کشور تولید می شود 18 عیار است و تولید طلای 14 عیار نداریم. محمد کشتی آرای درباره اخباری مبنی بر فروش طلای تقلبی و 14عیار در بازار طلافروشان تهران گفت: تمام طلاهایی که در ایران تولید می شود و به فروش می رسند، 18 عیار و به بالا است و تولید طلای 14 عیار به هیچ عنوان انجام نمی شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه طلای 14 عیار در برخی کشورها تولید و خرید و فروش و به رسمیت شناخته می شود، تصریح کرد: ممکن است مسافری از کشورهای دیگر چنین طلایی را خریداری کرده و به طلافروشی در بازار تهران فروخته باشد اما به صورت عام فروش این نوع طلا انجام نمی شود. وی خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد و بازرسان اتحادیه طلا و جواهر مرتبا نمونه برداری هایی از طلافروشی های سطح بازار و... انجام می دهند و چنین مواردی وجود ندارد و تکذیب می شود.

درآمد 70 هزار میلیارد تومانی عربستان از حج امسال

جام جم آنلاین: طبق پیش بینی کارشناسان اقتصادی، عربستان امسال به لطف برگزاری حج و عمره، بیش از 70 هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت. در حالی که کمتر از یک ماه تا آغاز مناسک حج امسال مانده، بحث درآمدهای چشمگیر دولت عربستان بابت ورود حجاج کشورهای مختلف بار دیگر مورد توجه محافل اقتصادی قرار گرفته است.در همین راستا عبدالله المرزوق، استاد دانشکده حج در دانشگاه ام القرای مکه در گفت وگویی با اشاره به فراهم بودن زمینه برای سودهای کلان از برگزاری حج، پیش بینی کرد درآمدهای دولت عربستان امسال بابت برگزاری تمتع و عمره به بیش از 70 میلیارد ریال سعودی (70 هزار میلیارد تومان) خواهد رسید. وی اظهار کرد: این میزان درآمد چشمگیر به لطف ورود 9 میلیون زائر خواهد بود که امسال مناسک حج تمتع و عمره را به جا خواهند آورد. همچنین خالد رمضان، مدیر یکی از شرکت های خدمات دهی حج در ریاض، با اشاره به تعداد بالای زائران حج از کشورهای مختلف اظهار کرد: مردان و زنان سعودی باید خلاقیت بیشتری برای ساخت سوغاتی های جدید نشان دهند تا در مکه و مدینه میان زائران توزیع و به آنها فروخته شود. وی معتقد است تنها از محل فروش سوغاتی به حجاج خارجی، عربستان می تواند سالانه بین 500 تا 800 میلیون ریال سعودی درآمد کسب کند.