آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۶
فرهنگ و هنر
۱۶

تجلیل از 72 پیرغلام حسینی

دبیر اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی از تجلیل 72 پیرغلام حسینی در شهریورماه امسال خبر داد.

مهدی دهقان نیری، دبیر اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران پویا، با اعلام این خبر که امسال در پانزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی از 72 پیرغلام حسینی در سطح استانی، ملی و بین المللی تجلیل می شود، گفت: 15 نفر از پیرغلامانی که قرار است در این اجلاس تجلیل شوند، به طور متوسط 83 سال دارند.

وی با اشاره به تعداد مهمانان دعوت شده به این اجلاس افزود: در کل 1400 پیرغلام در این اجلاس حضور خواهند داشت. برای هریک از استان ها سهمیه هایی درنظر گرفته شده که به عنوان مثال، صد نفر از تهران، 50 نفر از خوزستان، 40 نفر از قم، 30 نفر از کرمان و 400 نفر از اصفهان حضور خواهند داشت.

دبیر اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی درباره معیارهای انتخاب پیرغلامان یادآور شد: برای تجلیل از پیرغلامان 12 معیار درنظر گرفته شده است که ازجمله آنها، سن بالای 70 سال، تالیف کتاب، حفظ بیش از 2000 بیت شعر و توجه به منویات مقام معظم رهبری، تقید به اصول و اصالت مداحی، هیات دار و مردمی بودن، سابقه 40 سال خدمت در آستان امام حسین(ع) و... است.

به گزارش تسنیم، سال گذشته چهاردهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در هرمزگان برگزار شد. امسال نیز پانزدهمین دوره آن از 21 تا 24 شهریور سال جاری در اصفهان برگزار می شود.